2017. november 11.

Lilahagymalekvár

"Aki Márton napon libát nem eszik az egész évben éhezik."


Így tartja a mondás, és én az óvodai előkészületek és lámpás felvonulás után el is mentem jó "asszony" módra és tettem róla, hogy november 11-én Márton napon tényleg kerüljön liba az asztalunkra. Egyrészt majdnem dobtam egy hátast, amikor kiderült , hogy mennyit kell fizetnem 😱 - másrészt itt meg is értettem a mi a mondás tényleges jelentése: ha annyi pénzed van, hogy libát vegyél és egyél, akkor tuti elég nagy pénzeszsák vagy ahhoz, hogy egész évben a legjobb falatok jussanak a tányérodra. Így a 4 db libacombból 2 db-ot gyorsan be is tettem a fagyasztóba karácsonyra, no mert még mindig nem mi vagyunk Rochildék.
A tökéletes csontról omlós, puha húsú, ropogós bőrű liba (kacsa) mellé pedig nálam vagy párolt lilakáposzta vagy lilahagymalekvár dukál.
Ami tökéletesen bevált az egy lebutított Limara féle recept. Biztosan nagyon jó a teljes változat is, de én már megmaradok a bevált butított verziónál.😉



Lilahagymalekvár 

Hozzávalók:
1 kg lilahagyma 
10 dkg kristálycukor
1 kk só
5 dkg sötétbarna nádcukor
2 db babérlevél
6 db szedfűszeg
4 rúd fahéj
2,5 dl jó minőségű vörösbor
2 dl balzsamecet

A hagymákat megpucoltam, félbevágtam, felszeleteltem és betettem egy mélyebb lábasba (felszeletelve elég nagy mennyiség lett belőle), hozzáadtam a cukrot, só, és fűszereket, jól összekevertem és állni hagytam egy rövid ideig (amíg a liba mellé megpucoltam és felvágtam a krumplit). Az állás után felöntöttem a borral, a balzsamecettel és a tűzhelyre tettem, forrni. Amikor már rotyogott visszavettem a hőfokot (4-esre állítottam a tűzhelyt) és egészen sűrűre főztem. Volt legalább másfél óra lehet hogy kettő is mire elkészült. Fantasztikus fűszeres illat töltötte be az egész lakást tőle.
3 db 370 ml-es üveg lett tele ezzel a mennyiséggel (a fahéj rudakat a az üvegekbe tettem, de a babérleveleket kidobtam) töltés után azonnal rájuk csavartam a tetejüket és fejre állítottam őket 5 percre ezek után szárazdunsztban hagytam őket kihűlni. 
Mint a lekvárok és a befőttek eltartható a kamra polcán, de fogyasztás előtt érdemes behűteni, úgy az igazán finom. Felbontás után hűtőben tartsuk, kitűnő a libán, kacsán kívül a marhához és vad húsokhoz. Tökéletes gasztro ajándék lehet belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...