2019. augusztus 10.

Triplacsokis mousse torta

A családban csak 2 ember van akik mindenképpen a csokis süteményekhez ragaszkodnak - Apu és Gréta. Tavaly Apu 60. szülinapjára szintén extra csokis Gombóc Artúr tortát készítettem, de idén valami egyszerűbbre, könnyedebbre gondoltam, egyrészt most nem volt annyi időm a készítésre, mint tavaly. Másrészt amellett hogy egy csokis ízkombinációt akartam összehozni nem akartam hogy ebben a kánikulában mindenki kifeküdjön egy szeletke tortától.
Innen jött az ötlet, hogy mousse tortát fogok készíteni, hiszen lágy, könnyű, habos és mégis megadja a csokimámort 😋

Olyan receptet választottam ami tojásos alapú, mert így a mousse sokkal teltebb, dúsabb ízvilágú lesz (a pasztörizálás miatt pedig a tojástól sem kell félni).






Triplacsokis mousse torta

Hozzávalók:

Piskótához:

4 db tojás
12 dkg cukor
11 dkg liszt
1 dkg kakaópor
20 g olaj (kókusz)
40 ml tej

Mousseokhoz:

10 dkg fehér csokoládé
10 dkg tejcsokoládé
10 dkg étcsokoládé
4 dl habtejsszín
6 lap zselatin (Dr. Oetker)
4  db tojás sárgája
9 dkg porcukor
360 ml forró tej

A piskóta készítéssel kezdtem. a tojásfehérjéket kemény habbá vertem, közben Gréta fokozatosan adagolta bele a kristálycukrot. Amikor szép kemény és fényes lett a hab a tojássárgákat is egyesével hozzáadtam és tovább kevertem. Gréta eközben összekeverte a lisztet a kakaóporral. A kakaós lisztes keveréket a tojáshabhoz forgattam (ezt már csak spatulával), majd fellazítottam a tésztát az olajjal és a tejjel.
Egy sütőpapírral borított sütőlemezre simítottam és 190°C-ra előmelegített sütőben(alsó-felső sütésen) 11 perc alatt megsütöttem, aztán sütőrácson hagytam kihűlni.

A csokimousseokhoz a tejszínt 3 dkg porcukorral felvertem, majd hűtőbe tettem. A tojássárgájákat 6 dkg porcukorral kikevertem, majd vékony sugárban hozzáöntöttem a forró tejet és az egészet folyamatos kevergetés mellett felforrósítottam (forralni nem kell!). A tejes, tojásos keveréket szűrőn átszűrtem és folpackkal leborítva kihűtöttem. A zselatin lapokat jeges vízbe áztattam.

Először a fehércsoki mousset állítottam össze, a fehércsokit gőz fölött felolvasztottam, hozzákevertem a tejes-tojásos keverékből 150 g-ot, a felvert tejszínből 140 g-ot. " db zselatinlapot mikróban 500 W-on 10 másodperc alatt megolvasztottam és a fehércsoki moussehoz kevertem.

A kihűlt piskótából kivágtam egy 24 cm-es kört vágtam ki, a tortaforma oldalát kibéleltem két sütőpapír csíkkal, alulra tettem a kivágott kakaós piskótakarikát, majd ráöntöttem a fehércsoki mousset. A gyorsabb szilárdulás érdekében 20 percre fagyasztóba tettem (egyébként 1 óra kell neki simán a hűtőben).
Hasonlóképpen elkészítettem a tejcsoki, majd az étcsoki mousset is és 20-20 perces fagyasztós pihenős szünetekkel egymásra rétegeztem.

Csokoládéforgáccsal, olvasztott 70%-os Belga étcsokival , Kinder tojással és Kinder Schocko Bonsszal díszítettem.

Milyen lett? Mennyei!!! 😋💓 Lágy, selymes, dús és telt ízű, nem gejl és kicsit sem. Egy falatka mennyország! Mindenkit levett a lábáról.

* Amit másként csinálnék:A piskótánál a kakaópor mennyisége kevésnek bizonyult, hiába használtam 22%-os Holland kakaót, a mély csokis ízű piskótához változtatni kell az arányon, 7 dkg liszt és 5 dkg kakaópor.
A mousse rétegek igencsak vékonyak lettek így ha újra csinálnám dupla mennyiséggel dolgoznék, hogy igazán látványos és legyen a torta.

Ti kipróbálnátok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...