2018. szeptember 26.

Vörös bársony cupcake krémsatos kalappal - óvodai cupcake torta

Szerencsére az óvodába már lehet otthon sütött sütit vinni, nem úgy mint a bölcsődébe. Ezért idén is kerestünk rá alkalmat, hogy az oviban is legyen egy kis szülinapi megemlékezés Grétának. Szerencsére egyetlen ételallergiás gyerek sincsen a csoportban, így nem kellett nagyon túlgondolnom, hogy mit is süthetek. Tavaly egy 16 cm-es minitortát kaptak, de mivel nehéz volt a szeletelés és az elosztás, úgy döntöttem idén kicsit megkönnyítem az óvónénik dolgát és minden gyerek egy-egy mini "tortácskát" kap, ami csak az övé.




Vörös bársony muffin krémsajtos kalappal

Hozzávalók:
427 g finomliszt
170 g szobahőmérsékletű vaj
405 g cukor
3 db szobahőmérsékletű L-es tojás
2 ek folyékony piros ételfesték (vagy ¼ tk gél állagú)
3 ek holland kakaópor
½ tk só
360 ml író (320 ml tejhez adtam 40 ml citromlét és pihentettem 10 percet, hogy a sav összekapja a tejet vagy helyettesíthető folyékonyabb állagú natúr joghurttal)
1 ek vanília kivonat
1 ½ tk szódabikarbóna
1 ½ tk 10%-os ecet

227 g szobahőmérsékletű vaj
250 g krémsajt
csipetnyi só
2 tk vanília kivonat
25 dkg porcukor

Előmelegítettem a sütőt 180° C-ra alsó-felső sütésen, a muffinsütőt kibéleltem ki papírkapszulával (vagy formaleválasztó sprayvel is kifújható). A vajat a cukorral  robotgéppel  nagyon-nagyon habosra és krémesre vertem ez kb 8 perc magas fokozaton, majd lejjebb vettem a fokozatot és egyesével hozzá ütöttem a tojásokat. Egészen alacsonyra vettem a fokozatot és a hozzá adtam a kakaóport, a vanília kivonatot és a sót. A házi íróhoz hozzá kevertem az ételszínezéket és felváltva a liszttel a vajas-tojásos keverékhez adtam. Amikor rendesen összekeveredett jöhetett bele szódabikarbóna és az ecet ebben a sorrendben, majd utána egy gyors keverés. Ez fogja fantasztikusan habosan és lágyan tartani a kisült tésztát (ha véletlenül kimarad egy tömör szalonnás ragacs marad belőle kisülés után). Max. ¾-ig töltöttem a muffinformákat és a sütőbe tettm, 26-34  db lesz kb ebből a mennyiségből.
Kb. 17-18 percig sütöttem (de e tuti a tűpróba, ha nem ragad hozzá már semmi, lehet kivenni, elkészültek a muffinok).

A vajat és a porcukrot robotgéppel vertem nagyon könnyűre, lágyra és habosra kb 7-8 perc alatt magas fokozaton. Alacsonyabbra vettem a fokozatot és jöhet hozzá a só és a vanília kivonat. Legvégül kapcsoltam a robotgépet és egy szilikon spatulával kevertem hozzá a krémsajtot.

A kihűlt muffinokra habzsákból nyomtam rá a krémet és már el is készültek a gyönyörűséges krémsajtos vörösbársony cupcakek.

A nagy rohanásban az óvodába összekészített sütikről nem készült kép 😞 (ezt kicsit bánom, mert direkt erre az alkalomra rendeltem muffin állványokat is  és nagyon jól mutattak, de mivel reggel kerültek fel a krémsajt kalapok a muffinokra, így már képtelen voltam a nagy rohanás közepette fotózni, mindent bevinni az oviba és időben beérni a munkába is. Viszont az előző hétvégére kolleganőm születésnapjára ugyanezt sütöttem és onnan kaptam vissza fényképet, szóval meg tudom mutatni a végeredményt.

Az eredmény fantasztikus, nagyon lágy kellemesen kakaós tészta és enyhén savanykás, de mégis édes vaníliás krém egyszerűen tökéletes páros alkot. Próbáljátok ki tis is! 😉

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...