2014. október 27.

A tökéletes gofri

Tavaly karácsonyra Krisztiántól egy gofri és szendvicssütő csodamasinát kaptam ajándékba. Azóta kerestem-kutattam a tökéletes receptet, amit annó a strandon vagy a tó partján ettünk. Rengeteg receptet kipróbáltam a nagyon tojásostól, a belga élesztős tésztáig, de mindegyikben csalódtam.
A legtöbb sütőporos recept egyszerű kevert tészta, aminek a végeredménye belül puha ( és sajnos kívül is) gofri. Amikor eszerint készítettem én le sem tudtam ülni az asztalhoz, menet közben kellett enni, mert ha lekerült a tányérra akár csak 10 másodpercre a külseje is teljesen felpuhult és odalett az a csodálatos kívül roppanós, belül puha lágy gofri tészta. Az élesztős belga waffel változatnál tökéletes volt a külső roppanós állag, de a belseje túlságosan tömör és nehéz volt.
De nem adhattam fel, kutakodtam a tökéletes recept nyomában, végül pár hete a Pinteresten belefutottam az igaziba, sőt nemcsak a gofrira leltem rá, de egy fantasztikus csokiszószra is mindez megkoronázásaként.
Megosztom most veletek is milyen a tökéletes kívül roppanós, belül lágy gofri (percek, sőt akár fél óra-óra múlva is ugyanolyan roppanós marad a külseje), és jó kis csokiszósszal.



A tökéletes gofri

Hozzávalók:

- 1 db tojás
- 17 dkg liszt
- 2 dl tej
- 8 dkg olvasztott vaj (NEM margarin)
- 1 ek sütőpor
- 6 dkg cukor
- 7,5 dkg tejföl
- csipetnyi só

Csoki szósz

Hozzávalók:

- 1,3 dkg holland kakaópor
- 10 dkg cukor (cukrozott sűrített tej esetén erre nem lesz szükség)
- 12 dkg sűrített tej (3/4 tubus)
- 2,5 dkg vaj
- 5 ml tej
- csipetnyi só

Először a csokiszószt készítettem el. A hozzávalókat és kislábosba mértem, jól összekevertem és alacsony hőmérsékleten, néha megkeverve összemelegítettem. Kb. 2 percet forraltam, utána levettem a főzőlapról, ezzel a szósz már el is készült. (Ez jó nagy adag, még ki is marad belőle, amikor a gofri már régen elfogyott.)

A gofrihoz a tojást kézi habverővel habosra kikevertem, aztán a lisztet és a tejet felváltva, fokozatosan hozzákevertem (szép sűrű, homogén masszát kaptam). Amikor ezzel megvoltam hozzáöntöttem az olvasztott vajat, a sütőport, a cukrot és a tejfölt. Ezekkel is simára kevertem, majd a felforrósított gofrisütőben kisütöttem. Ebből a mennyiségből 9 db gofri lett nálam.

Források:
Gofri
Csokiszósz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...