2013. szeptember 12.

Házi csirkemell sonka

Mostanában egyre rosszabbak a tapasztalataink a boltokban kapható felvágottakról, nem is beszélve arról (úúú, már megint itt lyukadok ki), hogy mennyi hulladék és adalékanyag kerül beléjük. Már említettem, hogy nem vagyunk igazán vegán típusok, sőt Krisztián igazi húsimádó, így nem jelentenek megoldást a zöldség pástétomok/krémek. Gyerekkoromban még amikor a nagyszülők is jó erőben voltak minden évben disznót vágtunk és  házi füstölt kolbász, sonka, szalámi is készült. De mióta ők már nincsenek közöttünk már nincsenek közös vágások se csirke, se kacsa, se galamb, se nyúl, se disznó, így a hús már csak darabokban kerül be a lakásba a hentestől, a felvágott pedig a boltból. Ennek szeretnék most véget vetni elsőként Citromhab csirkemellsonka receptjével.





Csirkemell sonka

Hozzávalók:
70 dkg csirkemell filé (pár dekával kevesebb lett, mert félre kellett tenni Indinek is néhány kockát, amire aztán rá se hederített a "finnyás gyerek")
2 dl tejszín (szerintem jó hozzá a főzőtejszín is)
2 db tojásfehérje
1 kk só
1 nagyobb kápia paprika
1 kk aprított petrezselyem

A csirkemellet késes betétű robotgépbe tettem a tojásfehérjékkel, a tejszínnel és pépesre daráltam. A paprikát nagyon apró kockákra vágtam, a húspéphez hozzákevertem a sót, a felkockázott paprikát és a fagyasztóból 1 kk aprított petrezselyemzöldet. Az eredeti receptben a kenyérsütő formát bolti gépsonkával bélelte ki Citromhab, és ebbe simította bele a csirkemell krémet. Én viszont mindenképpen ki szerettem volna hagyni ezt a részt, ezért szilikonos sütőpapírral béleltem a pástétomos/kenyérsütő formámat, amit a biztonság kedvéért még vékonyan ki is olajoztam, ebbe simítottam bele a pépet (utólagosan megjegyzem néhányszor a pulthoz kellett volna ütögetni a formát, hogy tömörülhessen a massza és ne legyenek benne a gőzölés végére kis "egérrágta" lyukak). A kilógó sütőpapír részeket ráhajtottam a tetejére és az egészet befedtem alufóliával. A sütőt előmelegítettem 170°C-ra alsó-felső sütésen, a pástétomos formát beleállítottam a brownie-s sütőtálkámba, amit 2/3-ig feltöltöttem forrásban lévő vízzel és 1 órára betettem a sütőbe párolódni.
A  gőzölési idő leteltével kivettem a sütőből, és a vízfürdőből a pástétomos formát, a tetejét pedig (anélkül, hogy levettem volna az alufóliát) lesúlyoztam 2 db 1 kg-os liszttel, így hagytam kihűlni.
Egy éjszaka pihenés a hűtőben jót tesz neki, de nem feltétlenül fontos.
Legközelebb kipróbáljuk majd darabolt sajttal, csemegeuborkával és még kitudja mivel, majd ami eszünkbe jut.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...