2013. szeptember 17.

Sütőtök krémleves bacon chips-szel

Néha megpróbálkozom új zöldséges ételeket megetetni (vagy legalább is megkóstoltatni) Krisztiánnal. Most hogy itt ősz és a sütőtök szezon, kell tennem egy újabb próbát. Hátha krémleves formájában "le tudom nyomni a torkán", mert a krémlevesek jöhetnek neki minden mennyiségben és bármilyen zöldségből. A sütőtököt meglátva viszont idáig csak fintorgott, és meghagyta nekem.
Most direkt azért, hogy közelítsek az ő ízléséhez nem édesen hanem sós változatban készítettem, nagyon reménykedve a sikerben, hátha a spenót után a sütőtököt is sikerül megszerettetnem vele.



Sütőtök krémleves bacon chips-szel

Hozzávalók:
1 kisebb sütőtök (kb. 1 kg-osat vettem)
10 dkg bacon szalonna
1 tk méz
kb. 1 l zöldségalaplé
1,5 tk só
0,5 kk őrölt bors
0,25 kk őrölt szerecsendió
1,5 dl tejszín

A sütőtököt felvágtam a magjait kikapartam , sütőpapíros sütőlemezre tettem, villával megszurkáltam és betettem a sütőbe. Alapjáraton 180°C-on kb. 30-40 percig sütöttem volna alsó-felső sütésen, de mivel már úgy is bent csücsült a marharagu 120°C-on hőlégkeverésen, ezért ezzel együtt sütöttem 2 órát. Közben a bacon szeleteket 3-4 cm-es darabokra vágtam és száraz serpenyőbe téve zsírjára sütöttem. Amikor puhára és édesre sült a sütőtök kivetem a sütőből, kikapartam a húsát egy kanállal a héjából és a bacon sütéséből visszamaradt zsíron a mézzel átpirítottam. Sóztam, borsoztam, és megszórtam őrölt szerecsendióval, felöntöttem zöldségalaplével és közepes hőmérsékleten 10 perc alatt összefőztem. Hozzáöntöttem a főzőtejszínt és simára turmixoltam. Ezzel tulajdonképpen el is készült a leves, a tálalásnál megszórtam sült bacon darabkákkal.

Nagyon jól nézett ki, nagyon finom lett (szerintem), de sajnos Krisztiánnal így sem tudtam megszerettetni. Sebaj, próbálkozom tovább, hátha megtalálom azt a formáját a sütőtöknek, amit önszántából jóízűen betöm majd a pocakba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...