2014. december 29.

Majonézes burgonyasaláta

Idén a karácsonyi hal repertoár mindösszesen rántott lepényhalból állt szenteste napján. A pontyért nem igazán vagyunk oda és már említettem Krisztián szálka fóbiáját ami megnehezíti a hal választás kérdését. Nagy nehezen ráakadtunk a lepényhalra ami filéként teljesen megállja a helyét nálunk.
Ami köretként elmaradhatatlan hozzá az a majonézes burgonyasaláta. Tökéletes lesz tőle az ízek harmóniája. De vigyázat csak mértékkel, mert durva hasfájást tud okozni , ha az ember eltúlozza az adagot.




Majonézes burgonyasaláta

Hozzávalók:

1-1,5 kg főzni való krumpli
1 közepes fej vöröshagyma

cukor
ecet (10%-os)
1 tojás sárgája
1 ek cukor
1 ek mustár
1/4 citrom leve
csipet só
bors
2,5 dl olaj
1 nagy doboz tejföl (450 g)

A krumplikat megmostam és sós vízben héjastól feltettem főni. Közben a hagymát megpucoltam, felkockáztam és egy nagy salátástál aljába tettem. Besóztam és hagytam állni 10 percet. Utána felengedtem kb. fél liter hideg vízzel és cukor, ecet hozzáadásával egy egyszerű ecetes salátalevet készítettem belőle.
Amikor a krumpli megfőtt, hideg vízzel átmostam és még melegen megpucoltam, felkarikáztam őket. A krumplikarikákat az elkészített hagymás salátalébe tettem kihűlni, hogy közben jól magába szívhassa a salátalé ízét.
Amíg a krumpli hűlt elkészítettem a majonézes salátaöntetet.
A tojás sárgáját egy magas falú tálba tettem , hozzáadtam a cukrot, a mustárt, a citromlevet, a sót és a borsot, majd az olajat vékony sugárban csorgattam hozzá miközben kézi habverővel folyamatosan kevertem. Kb. fél perc alatt össze is állt a majonéz, ehhez már csak a tejfölt kellett hozzáöntenem és kész is volt a salátaöntet.
Amikor a krumplikarikák kihűltek az ecetes lében egy szűrő segítségével leöntöttem róluk a levet és óvatosan hozzájuk forgattam a majonézes öntetet.
Jól behűtve az igazi. Mi így szeretjük. :)

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is nagy kedvenc ez a köret, én lilahagymával készítem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Az igazi klasszikus! :) Nem csodálom, hogy nálatok is kedvenc ;)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...