2014. december 12.

Advent 2014

Nem éppen így képzeltem el az idei adventünket (én naív). Azt hittem most, hogy nem dolgozom és itthon vagyok lesz időm mindenre. Arra hogy ünnepi díszbe öltöztessem a lakást, adventi koszorút készítsek, ajtódíszt, jó előre elkezdjem az ünnepi menü megtervezését, sütögessek és elkészítsem emlékbe Gréta első karácsonyi üveggömbjét. Hogy is szokták mondani: "Ember tervez, Isten végez".
Szóval mondanom sem kell, hogy semmi sem úgy alakult ahogy azt korábban elképzeltem.
Azáltal, hogy Gréta ilyen korán elkezdett fogzani felborult minden. Sokat nyűgös, nem alszik olyan jól mint előtte, ha le is teszem aludni rövid időn belül sírva ébred fel (nehéz megnyugtatni, szüksége van a közelségemre) így nem nagyon tudok semmibe sem belekezdeni, mert még az ebédet is több részletben órás csúszásokkal tudom csak megenni.

De most megembereltem magam és egyik este miután Grétát lefektettem aludni bekucorodtam az ágyba egy papírral, tollal és a netbookkal, hogy ötleteljek, keresgéljek, listát állítsak össze és a végére járjak a karácsony előtti teendőim összeírásának.

Végül megszületett a karácsonyi menü:
Újházi tyúkhúsleves
Sült hízott kacsacomb, párolt vörösboros lilakáposzta, pirított hagymás törtkrumpli
Rántott lepényhal, majonézes krumplisaláta
Mákos guba

A sütést idén nem viszem túlzásba, anyu elkérte a bejgli receptemet, idén ő fogja megsütni úgyhogy én csak egy tepsi zserbót fogok sütni Krisztiánnak és egy igazi Bruch de Noelt azaz francia fatörzset.

Gasztro ajándéknak idén mézeskalácsot és vaníliás-citromos - és tejeskávés macaront fogok készíteni. Erre esténként biztosan lesz időm, amikor a kisasszony már alszik.

Idén már biztosan nem lesz adventi koszorúnk és ajtódíszünk sem, már felesleges nekiállnom, de az üveggömbről nem mondok le, a kreatív hobbi boltban megígérték hogy rám telefonálnak, ha megérkezik a gömb és ha kell még az utolsó pillanatban is el tudom készíteni.

Az ajándékok nagy részét már megvettem, valamelyik este majd be is csomagolom őket, szóval a nagy lemaradásból talán lassan kimászok és minden kapkodás és idegbaj nélkül elkészülök még szenteste előtt és az ünnepek alatt már csak nyugalom, békesség, szeretet és "pihenés" marad nekünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...