2016. február 6.

Krémsajtos keksz

Már régóta halogatom a kekszes doboz feltöltését, de most végre nekifogtam. Apa kívánsága az volt, hogy olyan kekszeket szeretne, amiket teába, tejbe, kakaóba tud mártogatni,  jól megszívják magukat, és omlósak legyenek.
Kicsit nosztalgikus élményként választottam receptet, mert gyerekkoromban anyukám is sokszor sütött ilyet. Mármint sütikinyomós kekszet. A fém sütikinyomó gépet még a volt Cseszkóból hoztuk annakidején, és rengeteg kakaós és vaníliás kekszet készített vele Anyu, néha még színes szórócukor is került a tetejükre.
Tavaly Brigi barátnőm segített nekem cserélni és elhozni Felsőgalláról egy sütinyomó gépet (mindössze egy nagy tábla Milkát kértek érte). Igaz ez már nem az a masszív fém szerkezet, de nem érdekes, mert szentimentális értéke van.
Jó barátom a Pinterest (rettenetesen rá vagyok kattanva), rengeteg jónak kinéző ínycsiklandozó receptet (is) rejt így volt miből csemegézni. Elsőként egy krémsajtos receptre esett a választásom, egészen jó lett apa szerint a végeredmény.



Krémsajtos keksz

Hozzávalók:
25 dkg vaj
8,5 dkg krémsajt
20 dkg porcukor
50 dkg liszt (az eredeti receptben 40 dkg szerepelt, de úgy egy igaz ragacs volt, és nem lehetett kinyomni a gépből, így plusz 10 dkg-ot adtam még hozzá, amivel már jól működött)
1 tojássárgája
1 tk mandulaaroma
1 késhegynyi piros por állagú ételfesték

Összekevertem a lágy vajat a krémsajttal és a porcukorral, majd a tojássárgájával és a mandulaaromával. Végül fokozatosan belekevertem a lisztet és az ételfestéket. Az egészet homogén masszává gyúrtam, a sütikinyomógépbe töltöttem (több adagban) és sütőlemezre nyomtam a sütiket (nem kell vajazni, lisztezni a sütőlapot és sütőpapír sem kell alájuk, mert olyan magas a zsírtartalma, hogy játszi könnyedséggel leugrik a sütés végén a sütőlemezről). 180°C-ra előmelegített sütőben sütöttem őket 15 percig.

Nagyon omlós, nem túl édes, lehelletnyi mandula ízzel, tökéletes teasütemény.


A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...