2016. május 7.

Diétás mogyoróvajas sajttorta

Most hogy végre volt már graham kekszem, semmi sem tarthatott vissza, hogy elkészítsem azt az ínycsiklandozó mogyoróvajas sajttortát, amit már több, mint fél éve néztem ki magamnak. Sikerült megint belefutnom egy nem valami finom mogyoróvajba, így csak úgy kínálta magát az alkalom, hogy elkészítsem az eredeti diétásított változatát hétvégi nassolnivalónak.





Diétás mogyoróvajas sajttorta

Hozzávalók:

30 dkg graham keksz
8 dkg eritrit
1 csipet só
10 dkg olvasztott vaj

20 dkg krémes mogyoróvaj
2 dl habtejszín
11,5 dkg krémsajt
5 dkg eritrit
1 tk vaníliakivonat
csipetnyi só



A graham kekszet zacskóban morzsásra törtem (ezt sokkal egyszerűbb és gyorsabb lenne robotgépben késes betéttel megcsinálni, de mivel haldoklik a robotgépem, így inkább kímélem, hogy minél tovább kitartson), hozzákevertem az eritritet, a csipet sót és az olvasztott vajat, aztán piteformába egyengettem a morzsalékot. Előmelegített sütőben 180°C-on 8 percet sütöttem alsó-felső sütésen, aztán hagytam teljesen kihűlni.
Elkészítettem a mogyoróvajas tölteléket: a krémsajtot, a mogyoróvajat és az eritritet egy tálban alaposan kikevertem, majd hozzáadtam a sót és a vanília kivonatot, egy másik tálban pedig felvertem a tejszínhabot. Ezután a tejszínből 3 evőkanálnyit durván belekevertem a mogyoróvajas krémbe (ez fontos, mert a mogyoróvajas cucc olyan masszív tömör, hogy enélkül nem lehetne beleforgatni a tejszínhabot, a fellazítás után viszont könnyen hozzá lehet forgatni a többi habot összetörés nélkül). Majd a maradék tejszínt spatulával lazán beleforgattam. A kész krémet a teljesen kihűlt, elősütött pitébe simítottam,  a tetejére pedig kézzel durván összemorzsolt graham kekszet szórtam. A legtökéletesebb néhány órás hűtés után lett.

(8 szelet lett belőle, 1 szelet 14 g ch-t tartalmaz és ami a legjobb teljes egészében lassan felszívódó ch! :D )



A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...