2016. december 26.

Galaxis torta (Rosietól)

Sokáig nem írtam, esténként nem volt már erőm hozzá (komolyan belecsaptunk megint az éjszakázásba...). De most amíg szabadságon vagyok igyekszem mindent pótolni szép sorjában.
Nálunk az őszi szezonban van a legtöbb születésnap, a novemberi hónapban pedig igazi a dömping. Krisztián is öregedett egy évet (na jó visszafiatalodott 20 évesre 😜 legalább is ezt szeretné). Nem szereti a felhajtást, nem szereti a születésnapokat és az ünnepeket, mert az idő múlására emlékeztetik (pedig még csak most lett 37 éves, upsz elszóltam magam 😆).
Nehéz neki meglepetést kitalálni, amit szeretnénk azt általában alkalomtól függetlenül megvesszük (az ép ész és a józan költségek határain belül), idén egy kuponfüzetet készítettem neki kis apró figyelmességekkel, amikre beválthatja pl. 1 reggel átvállalom Gréta bölcsibe vitelét, így ő tovább aludhat - ezt már be is váltotta -  1 teljes hátmasszázst, 1  mozizós délutánt vagy estét, stb., könyveket választott magának és egy új papucsot kapott a régi félbe törött talpú helyett.



Ami pedig soha sem maradhat el az a torta, idén nem csokis, hanem szedres lett (ami az egyik kedvenc gyümölcse). A recept az utóbbi években tőlem már megszokott módon amerikai 😁
Azt is sokan tudjátok már, hogy a Sweetapolita blog kanadai írójától Rosie-tól nagyon szeretek sütni, imádom a receptjeit, eddig tőle még csak jót készítettem. Most a Galaxis tortára esett a választás és egyikünk sem bánta meg. Anyukám konkrétam azt mondta róla, hogy: "De kár, hogy az ízét nem lehet lefényképezni".





Galaxis torta

Hozzávalók:

Piskótához:
345 g sütemény liszt
1 tk sütőpor
1 tk sötét holland kakaópor
3/4 teáskanál só
115 g szobahőmérsékletű vaj
410 g sütőcukor
120 ml növényi olaj
2 ek vörös bársony pikóta emulzió (Rosie szerint helyettesíthető 1 ek vanília kivonattal és 3 ek folyékony piros ételfestékkel)
1/4 tk fekete por állagú ételszínezék
3 db nagy szobahőmérsékletű  tojás
360 ml szobahőmérsékletű író (helyett natúr joghurt)
1 tk szódabikarbóna
2 tk ecet

Krémsajtos krém:
115 g szobahőmérsékletű vaj
190 g porcukor
1 tk vanília kivonat
1/4 tk citromlé
csipet só
250 g csomag krémsajt
30-40 dkg friss szeder (november lévén fagyasztott)

Lila vajrémhez:
345 g szobahőmérsékletű vaj
csipet só
615 g porcukor
180 ml habtejszín
2 tk vanília kivonat
fél üveg piros és fél üveg kék folyékony ételszínezék
25 dkg szórócukor (Sweetapolita webshopjában fantasztikus válogatások vannak, és meg is rendelném, ha a szállítási költség nem kerülne dupla annyiba, mint maga a szórócukor 😱)

A sütőt bekapcsoltam 180 ° C-ra. egy 20 cm-es tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral, az oldalát vajaztam és beszórtam keserű kakaóporral (így a megsült piskóta oldala nem lesz fehér a liszttől).
Egy nagy tálban összekevertem a lisztet, a sütőport, a kakaóport és a sót., majd félretettem. Bevetettem az új robotgépet a habverővel (fantasztikusan szuperál és sokkal halkabb, Gréta barátabb, mint a tálas mixerem, a vajat, a cukrot, az olajat, a fekete festéket, a és a vanília kivonatot, közepes sebességen, amíg az nagyon könnyű és puha lett (kb. 5-7 percig.) Egyesével hozzáadtam a tojásokat,majd csökkentettem a sebességet alacsonyra és hozzáadtam a lisztes keverék egyharmadát és addig kevertem amíg teljesen homogén lett a massza , majd hozzáöntöttem a maradék lisztes keveréket és a joghurtot.
Egy kis tálban összeöntöttem a szódabikarbónát és az ecetet, majd gyorsan a tésztába kevertem. A tésztából 450 g-ot a tortaformába öntöttem és 3 részletben kisütöttem a piskótalapokat. Tűpróba!
Rácsra borítottam őket és hagytam teljesen kihűlni, közben elkészítettem a krémsajtos krémet.

A lágy vajat közepes sebességgel kb. 5 percig vertem a tálas mixerben így könnyű és lágy lett. Hozzáadtam a porcukrot, a vaníliát, citromlevet és a sót; csökkentettem a sebességet alacsonyra, és még 1 percig vertem.
Majd újra emeltem a sebességet közepesre és tovább vertem amíg nagyon habos és lágy lett a krém (kb. 4 perc).Csökkentse a sebességet, hogy a közép-alacsony, hozzáadjuk a krémsajtot, és verte, amíg sima, kb 1 perc.

A  vaníliás vajkrémhez a tálas mixerben a vajat és a sót közepes sebességgel vertem, amíg nagyon sápadt és krémes lett (kb. 8 perc).Csökkentettem a sebességet alacsonyra, és fokozatosan hozzáadtam a porcukrot, a tejszínt és vanília kivonatot, 1 percig kevertem.
Közepesen magasra emeltem a sebességet, vertem, amíg nagyon könnyű és puha lett, (kb. 6 perc). Hozzáadtam fél üveg piros és fél üveg kék folyékony ételfestéket), a kívánt árnyalat eléréséig.

Egy réteg piskótát tortakartonra tettem és megkentem a krémsajtos krém felével, majd a lecsöpögtetett kiolvasztott szeder felét eloszlattam egyenletesen benne. Rátettem a második réteg piskótát, rákentem a krémsajtos krém másik felét és eloszlattam benne a maradék szedret. Végül az utolsó réteg piskótát is rátettem. Folpackba tekertem a tortát, és hűtőbe tettem 15 percre.
Miután kivettem és kicsomagoltam, forgatható (torta)tálcára tettem s teljesen bevontam egy rétegnyi vaníliás vajkrémmel. Majd újra visszatettem a hűtőbe 30 percre, hogy meg tudjon kissé dermedni és rá lehessen vinni a következő réteget.
Miután kivettem a hűtőből, és visszatettem az állványra. Felvittem rá sima és egyenletesen a második réteg vajkrémet, de félretettem kb. 1,5 dl-nyit belőle  a díszítéshez majd újabb 30 percre visszatettem a tortát a hűtőbe.
Egy sima kerek díszítőcsővel ellátott habzsákba töltöttem a maradék vajkrémet kis halmokat nyomtam a torta felső szegélyére.
a szórócukrokat összekevertem, meghintettem a torta tetejét és oldalát vele. Ezennel el is készült a torta. Tortabontás előtt fél órával kivettem a hűtőből, hogy a vajkrém meglágyulhasson. Szokás szerint most is fantasztikusan finom volt, mint minden Rosie féle torta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...