2017. február 27.

Kakaós kuglóf csoki glazúrral Martha Stewarttól

Hétvégente közös süti sütést szoktunk csinálni Grétával. Nagyon élvezi, imádja méricskélni az alapanyagokat, keverni a tésztát és türelmetlenül várja, hogy kisüljön a végeredmény. Lehetőleg csokisnak vagy jobb híján kakaósnak kell lennie, hiszen Gréta számára a tökéletesség a csokiban testesül meg. A múlt hétvégén sikerült vennem egy fém kuglófsütőt, ezért gondoltam fel is avathatjuk. Martha Stewartnál találtam egy egyszerű kakaós kevert kuglóf receptet, ezt készítettük el. Ugyan Gréta nem szereti, ha a kezéhez érnek az alapanyagok (pl: liszt, cukor, kakaópor), így nekünk pont jól jött, hogy  az amerikai recepteknél csészével kell méricskélni.





Kakaós kuglóf csoki glazúrral

Hozzávalók:
25 dkg vaj (nem volt itthon elég ezért súlyra ugyanennyi olajjal váltottam ki)
30 dkg finomliszt (2 1/4 csésze)
9 dkg cukrozatlan kakaópor (3/4 csésze)
1 tk szódabikarbóna
1 csipet só
120 ml tej (1/2 csésze)
120 ml tejföl (1/2 csésze)
30 dkg cukor (1 1/2 csésze)
4 db tojás (L-es méret)
1 tk vanília kivonat

Csoki glazúrhoz:
10 dkg étcsokoládé (3 font)
120 ml habtejszín (1/2 csésze)
6 dkg vaj (2 tk)

A sütőt bekapcsoltam 180°C-ra alsó-felső sütésen. A cukrot és az olajat (eredeti recept szerint vajat) a robotgépbe tettem és a habverő fejjel közepes sebességgel elkezdtem kevertetni. Közben Grétával egy tálba méricskéltük a lisztet, a kakaóport, a sót és a szódabikarbónát (Gréta alaposan összekeverte őket). Egy kis tálba mértük a tejet és a tejfölt és azt is összekeverte a kisasszony. A robotgépbe egyenként beleütöttem a tojásokat, és felváltva öntöttem bele a száraz és a nedves hozzávalókat, legvégül pedig a vanília kivonatot. A kuglófformát kivajaztam és kakaóporral beszórtam (kakaós, csokis süteményeknél nem lisztet használok, hanem kakaóport így a kisült süteményeken nem lesznek fehér liszt foltok bár ez csak esztétikailag mérvadó).
A kuglófformár Gréta megfogta két oldalról én pedig beleöntöttem a tésztát. 50 pervet sütöttem (tűpróbáig). Rácsra borítottam a kuglófformából és hagytam kihűlni, közben pedig elkészítettem a csoki glazúrt.
Egy kis lábosban vizet tettem a tűzhelyre, fölé egy hőálló tálba pedig a tejszínt és az összetördelt csokoládét tettem. Olvadásig kevergettem, aztán levettem a gőzfürdőről és hozzákevertem a vajat, majd az egészet a a kuglófra öntöttem.

Nem kell sokat várni tőle, nagyon egyszerű. Krisztián szerint a glazúrtól kissé kesernyés (az étcsoki mellé nem kerül cukor, így megmarad a karakteres étcsokoládé ízvilág).
Olyan jól sikerült, hogy Gréta hármasával ette a szeleteket.
Ha lett volna itthon vaj és nem olajat kényszerülök a tésztába tenni, akkor gondolom, lágyabb, teltebb, selymesebb lett volna a kuglóf, de így is hihetetlen gyorsasággal elfogyott.

Van kedvetek kipróbálni? 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...