2018. november 25.

Főzött krémes csokitorta - A balerina

Ha Gréta szülinapjáról van szó tudjátok, nálunk csak a csokitorta jöhet szóba, nincs megalkuvás, mással nem is akar kiegyezni.
Így sok variálási lehetőségem nincs az összeállítás terén (bár az utóbbi években azért mégiscsak sikerült 3 különböző csokitorát összeállítanom: klasszikus vajkrémes, párizsi vajkrémes most pedig főzött vajkrémeset). A kinézettel viszont variálhattunk, idén már hónapokkal korábban Gréta választotta ki, hogy ő bizony balerinás tortát szeretne.






Főzött krémes csokitorta
Hozzávalók (16-sm-es tortához)
Teljes kiőrlésű kakaós piskótához:
6 db L-es tojás
12 dkg cukor
6 g sütőpor
5 dkg holland kakaópor
10 dkg teljes kiőrlésű liszt

Étcsokoládés főzött krémhez:
15 dkg vaj
3 db M-es tojás
12 dkg cukor
1 ek keményítő
1 dl tej
3 ek holland kakaópor
5 dkg étcsoki

Kevert csokoládés Ganachhoz:
25 dkg étcsoki
25 dkg fehércsoki
2 dl habtejszín

Először is a piskótát sütöttem meg. A sütőt előmelegítettem alsó-felső sütésen 160°C-ra. A tojások fehérjéit a cukorral tejföl keménységű habbá vertem a robotgéppel, amikor már megfelelő volt az állaga alacsonyabb fokozatra vettem a gépet és a tojássárgákat adtam hozzá egyesével. Ezután lekapcsoltam a gépet és a kakaós, sütőporos lisztet már csak spatulával forgattam óvatosan bele. Formaleválasztó sprayvel kifújt 16 cm-es tortaformába öntöttem és kb 40 perc alatt készre sütöttem. amikor elkészült (nyomásra nem zizeg és a tőpróbánál nem ragad), kivettem a sütőből és rácson hagytam teljesen kihűlni.

Az étcsoki krémhez a szobahőmérsékletű vajat robotgéppel alaposan kihabosítottam. A tojásokból, cukorból, keményítőből, tejből, kakaóporból és csokoládéból alacsony fokozaton sűrű krémet főztem (amint elkészült folpackot simítottam közvetlenül a krémre, így nem tudott bebőrösödni). Amikor teljesen kihűlt a krém alaposan összekevertem a kihabosított vajjal.

A kihűlt kakaós piskótát 4 felé vágtam, tortakartonra tettem az első réteget, amire az étcsokoládés krém került, majd váltogatva újra piskóta és krém, amíg az utolsó piskóta karika fel nem került a tetejére. Kívülről is bevontam a tortát a rémmel, majd a hűtőbe tettem, hogy egy kicsit dermedhessen.

Közben elkészítettem a kevert csokis ganacht. A csokoládékat összetördeltem egy tálba és rájuk öntöttem a tejszínt és betettem a mikróba 300 W-on 2 percre összeolvasztani. Alaposan elkevertem a végeredményt és kicsit hagytam visszahűlni.

A megdermedt tortát kívülről bevontam és egyenletesen simára simítottam a ganachal. Végül a keményítőn kinyújtott fondanttal bevontam a tortát.

Sikerült nagyon szuper fondant találnom, abszolút könnyen kezelhető, nyújtható, nem szakad, nem törik, milliméter vékonyra lehet nyújtani szóval tökéletes bevonáshoz a beszerzési helyet itt találjátok. Nekem a 16 cm átmérőjű 18 cm magas tortához elegendő volt 25 dkg.

És amitől balerinás lett a torta. A Wishről rendeltem szilikon balerinás fondant formát, amibe egy héttel korábban belenyomkodtam a fehér fondant, a tetejét a forma síkjában egyenesre vágtam és betettem a fagyasztóba 10 percre. Ezalatt kellőképpen merevre keményedett így ki tudtam fordítani a formából. Papírtörlőn szobahőmérsékleten szárítottam egy hétig aztán alkohollal hígított Fractal ételfestékkel és 0-ás mókusszőr ecsettel kifestettem (használt színek: barack, pink, fekete és fehér).

Gréta ujjongott, ugrált örömében, amikor meglátta a tortát és még azóta is dicsekszik mindenkinek, hogy neki balerinás tortája volt.

A balerina díszt eltettük emlékbe, de a torta az utolsó morzsáig elfogyott.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...