2018. szeptember 27.

Gombóc Artúr torta

Apukám most augusztusban lett 60 éves. Ezt a nagy számot mindenképpen rendesen szerettük volna megünnepelni, ezért már hónapokkal korábban elkezdtünk szervezkedni, ajándék ötleten agyalni és igyekezni, hogy minden titokban maradhasson. Meglepetés szülinapi ünnepséget rendeztünk, hogy pontosan mire hazaérnek a szüleink a nyaralásukból, mi már elrejtőzve a hátsó kertben díszekkel, tortával, ajándékkal várjuk őket.

Az én reszortom volt a díszítés, a vásárlás, és a torta. Apu amolyan Gombóc Artúr imádja a csokit és a csokis finomságokat is (bár az utóbbi 10 évben már a gyümölcsös finomságokkal is barátságot kötött). Ezért mindenképpen egy nagyon csokis tortát képzeltem el erre nagyon is fontos alkalomra.
A választásom Via teljes kiőrlésű kakaós piskótájára esett, ehhez jöttek a rétegek:
1. étcsokoládés főzött krém
2. tejcsokoládés főzött krém
3.  nutellás vajkrém.
Mivel ez a nyár is elég forró volt, így a vajrémre egy kevert csokis ganach került, hogy a fondant jobban bírja a tikkasztó augusztusi meleget végül pedig a fondant (új márkát próbáltam, ami formázhatósági szempontból tökéletes volt, nagyon jó volt vele dolgozni még a nagy meleg ellenére is - lent találtok róla képet és a beszerzési helyet)

Igazi meglepetést okoztunk Apunak, nem csak a tortával, a meglepetés bulival, és az ajándék utazással, hanem azzal is hogy együtt voltunk mindannyian.




 



Gombóc Artúr torta

Hozzávalók (22-sm-es tortához)
Teljes kiőrlésű kakaós piskótához:
6 db L-es tojás
12 dkg cukor
6 g sütőpor
5 dkg holland kakaópor
10 dkg teljes kiőrlésű liszt

Étcsokoládés főzött krémhez:
15 dkg vaj
3 db M-es tojás
12 dkg cukor
1 ek keményítő
1 dl tej
3 ek holland kakaópor
5 dkg étcsoki

Fehércsokoládés főzött krémhez:
2 db L-es tojás
4 ek tej
4 csapott ek keményítő
12 dkg cukor
1 ek vanília kivonat
5 dkg fehércsoki
15  dkg vaj

Nutellás vajkrémhez:
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
4 ek Nutella

Kevert csokoládés Ganachhoz:
25 dkg étcsoki
25 dkg fehércsoki
2 dl habtejszín

Először is a piskótát sütöttem meg. A sütőt előmelegítettem alsó-felső sütésen 160°C-ra. A tojások fehérjéit a cukorral tejföl keménységű habbá vertem a robotgéppel, amikor már megfelelő volt az állaga alacsonyabb fokozatra vettem a gépet és a tojássárgákat adtam hozzá egyesével. Ezután lekapcsoltam a gépet és a kakaós, sütőporos lisztet már csak spatulával forgattam óvatosan bele. Formaleválasztó sprayvel kifújt 22 cm-es tortaformába öntöttem és kb 40 perc alatt készre sütöttem. amikor elkészült (nyomásra nem zizeg és a tőpróbánál nem ragad), kivettem a sütőből és rácson hagytam teljesen kihűlni.

Az étcsoki krémhez a szobahőmérsékletű vajat robotgéppel alaposan kihabosítottam. A tojásokból, cukorból, keményítőből, tejből, kakaóporból és csokoládéból alacsony fokozaton sűrű krémet főztem (amint elkészült folpackot simítottam közvetlenül a krémre, így nem tudott bebőrösödni). Amikor teljesen kihűlt a krém alaposan összekevertem a kihabosított vajjal.

A fehércsoki krémhez szintén a vajat önmagában alaposan kihabosítottam. A többi hozzávalóból alacsony hőfokon sűrű krémet főztem (bőrösödés ellen itt is folpackot használtam) és a kihűlt krémhez kevertem a kihabosított vajat.

A Nutellás vajkrémhez a szobahőmérsékletű vajat a porcukorral nagyon habosra és könnyedre kevertem a robotgéppel (kb. 8 perc), majd hozzákevertem a Nutellát.

A kihűlt kakaós piskótát 3 felé vágtam, tortakartonra tettem az első réteget, amire az étcsokoládés krém került, erre jött a második piskóta karika, majd a fehércsoki krém, végül a harmadik piskótakoronggal zártam. A betöltött tortát kívülről a Nutellás vajkrémmel vontam be és betettem a hűtőbe egy órára dermedni.

Közben elkészítettem a kevert csokis ganacht. A csokoládékat összetördeltem egy tálba és rájuk öntöttem a tejszínt és betettem a mikróba 300 W-on 2 percre összeolvasztani. Alaposan elkevertem a végeredményt és kicsit hagytam visszahűlni.

A megdermedt tortát kívülről bevontam és egyenletesen simára simítottam a ganachal. Végül a keményítőn kinyújtott fondanttal bevontam a tortát.

Anyu és a Húgom döntése alapján hózentrógesres,, inges, kalapos díszítéssel készült.

Milyen volt az íze? - Igazi gasztro orgazmus, a csokis torták, leg-legje.

A fondant innen rendeltem
Még egyszer így utólag is Isten éltessen Apukám! Még legalább ugyanennyi évet kívánunk neked egészségben, boldogságban a család körében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...