2014. november 21.

Már megint vörös bársony torta - a klasszikus

Nagyon elcsúsztam a posztokkal, sajnos késő este, amikor végre csend és nyugalom van, Gréta végre alszik, elpakoltam, előkészítettem mindet a reggeli ébredéshez, etetéshez már nincs túl sok erőm és kedvem leülni írni. De most összeszedtem magam és amíg alszik igyekszem bepótolni a lemaradást.
Tavaly sütöttem először vörös bársony torát, akkor nem a klasszikus változat készült, hanem sajttorta volt a töltelék. Idén úgy gondoltam, hogy kipróbálom a klasszikus krémsajtos töltelékkel amihez a receptet a Pinteresten találtam meg.








Klasszikus vörös bársony torta

Hozzávalók (16 cm-es tortához):

Piskótához:
24 dkg liszt
4 dkg kakaópor
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1/2 tk por állagú piros ételfesték
1/4 tk só
16 dkg vaj (lágy, felkockázott)
32 dkg barna nádcukor
2 db tojás (szoba hőmérsékletű)
288 ml tej
7 ml citromlé

Krémhez:
40 dkg krémsajt
20 dkg vaj (lágy)
20 dkg cukor (az eredeti recept szerint 63 dkg, de úgy ehetetlenül édes lenne)

Az eredeti recept szerit ebbe a sütibe is író kellene, de ez (legalább is itt nálunk) beszerezhetetlen, így egy szintén amerikai recept szerint házilag szoktam előállítani. A tejhez hozzákevertem a citromlét és pihenni hagytam 10 percet.
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra alsó felső sütésen. Közben a szárazanyagokat: a lisztet, kakaót, sütőport, szódabikarbónát, ételfestéket és sót átszitáltam és alaposan összekevertem.
Tálas mixerbe tettem a vajat és a barnacukrot és addig kevertettem amíg habos, lágy és könnyű lett. Csökkentettem a sebességet és hozzáadtam darabonként a tojásokat. Kis részletekben hozzáadagoltam a száraz hozzávalókat és felváltva az írót.
A tésztát két részletben sütöttem ki (eredeti recept szerint fél óra alatt meg kellett volna sülnie, de a valóságban nem így történt akkor még folyós volt a belseje, így átkapcsoltam hőlégkeverésre és még 20 percet sütöttem) így lett tökéletes állagú a tészta.
A két piskóta korongot rácson kihűtöttem.

A krémet eredetileg brutálisan sok cukorral kellene készíteni, de ez általában jellemző az amerikai süteményekre, hogy túlságosan is édesek és rettentően sok bennük a cukor. Ezért bőven elégséges (sőt...), ha csak harmadannyi cukorral készül, mint az eredeti recept írja. Valamint amit még érdemes változtatni az az, hogy az eredeti receptben a krémsajtot és a vajat kellene 10 perc alatt habosra, levegősre keverni, de ilyen hosszantartó keveréstől a krémsajt teljesen szétesne, így érdemes a vajat a cukorral habosra keverni és csak a végén hozzáadni a krémsajtot, hogy éppencsak elkeveredjen.

A kihűlt piskótakorongokat széltében ketté vágtam így összesen 4 korongom lett. Betöltöttem őket a krémmel, behúztam a torta tetejét és oldalát, végül a maradék krémet habzsákba töltöttem és a torta tetejét és alját díszítettem vele.
A piskótalapok szétvágásából maradt morzsákat összegyűjtöttem és a torta oldalát "tapasztottam" be vele.

Ismét imádtuk, nem csoda, hogy ez az egyik kedvenc amerikai torta receptünk.

Recept innen .

2 megjegyzés:

  1. Csodás ez a torta! Arról már nem is szólva hogy nagyon finom lehetett! Az hogy ritkábban jelentkezel ez természetes puszilom a kis Gréta babát!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm Évi! :)
    A puszit pedig átadom a kisasszonynak ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...