2015. december 27.

Pezsgőkrémes macaron

Idén nem volt tervben a macaron készítés, de ahogyan pakoltam a kamrában találtam egy bontott zacskó darált mandulát tavalyról. Gondoltam, ha nem avasodott még meg, akkor uzsgyi belevetem mégis magam a gyártásba, hiszen ez az a gasztroajándék, aminek eddig egytől egyig mindenki örült, mindenkinek nagyon ízlett. Két variációt találtam, ami új volt ízben és szívesen készítettem volna, végül Krisztián a pezsgőkrémes változatra szavazott. Kicsit szépséghibásak lettek (mert a mandula héjastól volt darálva így szeplősek lettek kis mandulás habcsókok végeredményként), tavaly a színezett változatoknál ez fel sem tűnt, de az ízértékéből ez semmit nem vont le.
A receptre a Pinteresten bukkantam (mostanában elég sok mindent találok ott, és sikerül tényleg kifognom a legjobb dolgokat), és meglepően könnyen el tudtam készíteni Gréta mellett egy adagot.






Pezsgőkrémes macaronok

Hozzávalók:
11 dkg mandulaliszt (lisztesre darált lehetőleg blansírozott mandula)
9 dkg tojásfehérje
20 dkg porcukor
2,5 dkg kristálycukor
csipet só

Pezsgőkrémhez:
1 csésze pezsgő (1 csésze kb. 2,5 dl)
75 g tojásfehérje
1/2 csésze kristálycukor
csipet só
24 dkg vaj

Ha nem bánjátok, a macaronok készítését nem írom le újra, minden évben ugyanúgy készülnek, csak idén nem került a tésztába ételfesték. A leírást itt találjátok.
Amikor a macaronok elkészültek zárható műanyag dobozba tettem és beraktam a hűtőbe őket a töltésig.
A krémet 23-án délelőtt készítettem el, a pezsgőt egy kislábasba öntöttem, és gyöngyözve addig forraltam, amíg a mennyisége az egynegyedére visszacsökkent (ez kb. 10 perc). A tojásfehérjé(ke)t egy fém keverőtálba tettem, hozzáadtam a kristálycukrot, a sót és gőzfürdőn elkezdtem melegíteni, miközben kézi habverővel folyamatosan kevergettem.. Addig melegítettem amíg a cukros tojásfehérje csípősen meleg lett (így hőkezelve lett a tojás, már nem kellett tartani tőle, hogy megromlik), azaz amikor az ujjam helyét beleérintettem annyira meleg volt, hogy csípte és vissza kellett rántanom.
Ekkor levettem a vízgőzről a habot és gépi habverővel közepes/nagy sebességgel vertem, amíg teljesen ki nem hűlt (ez nálam 6 perc volt). Ekkor alacsonyra vettem a sebességet 3 dkg-onként hozzáadtam a vajat összesen 8 részletben. Kezdetben kezdet folyóssá válni a hab, de ahogyan nőtt a vaj mennyisége a krémben úgy lett gyönyörű gyöngyházfényű, halvány krémszínű a vajkrém. Amikor belekerült az összes vaj evőkanalanként hozzáadtam a visszaredukált, kihűtött (most már alkohol mentes) pezsgőt. Nem vete fel azonnal a vajkrém, tovább kell verni a krémet, hogy magába szívja a folyadékot.
Az elkészült krémet habzsákba töltöttem és két macaronlapka közé nyomtam egy réteget belőle.
A macaronok tetejét egy lehelletnyi vízzel megkentem (tényleg szinte alig kellett, hogy nedves legyen az ecset és ehető arany cukorgyöngyökbe mártottam).
Az ajándékozásig hűtőben tartottam a macaronokat. 

A krém dupla ennyi macaronhoz elegendő, szóval nekem a fele megmaradt, de majd kitalálom, hogy hova használjam fel.

Ha nem avasodik meg a maradék darált mandula, akkor a jövő évre is megvan már a tervem, hogy milyen ízesítésben fog a csomagokba kerülni ez a kis édesség.
Mit gondoltok ti bevállalnátok egy pezsgőset? Vagy esetleg eszetekbe jut valami más, különlegesebb íz?


A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...