2017. január 28.

Nyitott hálózsák - újabb próbálkozás a nyugodt alváshoz

Ezt a bejegyzést is eltávolítottam a tipegő hálózsákkal egy időben, mielőtt még másnak is bökni kezdi a szemét. Most átírva, átalakítva, kiegészítve megosztom újra veletek, hogy a tipegőzsákból kinőtt gyerekeket is melegben tudhassátok😊
Nos a tipegőzsákot már régen kinőtte (senki sem gondolta volna, hogy ilyen magas gyerek lesz belőle), de mivel idén nyáron átállt a szobatisztaságra, nem akartam egy nagyobb méretű tipegőzsákot varrni, (ugyan nem jellemző, hogy éjszaka rájön Grétára a pisilhetnék, de azért volt már rá példa) az éjszakai pisilést elég körülményes tipegőzsákkal megoldani.
Ezért egyértelmű volt, hogy olyan megoldást kell találnom ami hosszútávú megoldást biztosít. Így a legegyszerűbben oldottam meg.

Eszembe jutott, hogy annak idején a húgomnak is volt egy rémisztően csúnya sárga horgolt hálózsákja,amit amikor hosszában kinőtt anyu kibontotta az alját és még 2 évig hordta Lujzi úgy hogy kilógott a lába (amire úgy is mindig zoknit húztunk, de így a dereka mindig védetten volt). Sokan megteszik ugyanezt az átalakítást, nem mi tojtuk a spanyol viaszt 😜😄
Mivel Gréta már túlnőtte az 1 m-es magasságot nem így nem sokra mennék a kinőtt hálózsákjai kibontásával, mert a fenekét is alig takarnák.
Nyitott hálózsákok rendelhetők webshopból is, de olyan horrorisztikus áron, hogy Gréta méretében 21.400 Ft lenne.😱
Nos ha a tipegőzsákra nem szántam 10.000 Ft-ot akkor gondolhatjátok hogy ennek a dupláját pláne nem vagyok hajlandó kifizetni (leegyszerűsítve csak egy baromi hosszú bélelt mellényről van szó). Tudom nagyon spull vagyok, de ez van, nem szeretem a nyilvánvaló pénzkidobást, amikor anya is tud varrni, amióta megkapta a varrógépét ráadásul időhatékonyabban is.

Mi kellett hozzá?
80 cm hosszú 150 cm széles wellsoft
80 cm hosszú, 150 cm széles pamut jersey
1 db nem szétválasztható 50 cm hosszú zippzár (enélkül is megvalósítható belebújós változatban)
2 m pamut ferdepánt

Kiválogattuk az anyagokat, Gréta segített benne és még aznap este elkezdtem rajzolni a szabásmintát (méricskéltem Grétát és számolgattam) a kicsi Csibe pedig jött és simogatta a wellsoftot és folyamatosan mondogatta, hogy "puha , meleg, Gréta nem fog fázni" - komolyan mondom teljesen elolvadok tőle!😍

Kiszabtam a darabokat 2 wellsoft elejét, 2 wellsoft hátulját, 2 pamut jersey elejét és 2 pamut jersey hátulját. Azért raktam össze 2 részből a hátulját is, mert így a szabásnál össze tudtam forgatni a részeket és leesett egy 12 cm széles, 150 cm hosszú csík amivel meg tudtam toldani a zsák alját így alig lett leeső anyagmaradék, de hosszabb lett a hálózsák.
Összevarrtam a hátát majd két oldalról hozzávarrtam az elejét (külön-külön a wellsoftnál és a pamut jerseynél). A varratokat befelé fordítva összeraktam a külső és belső részt, az elejébe betűztem a zippzárt, belevarrtam és a zippzár alatti részeket is összevarrtam.
A leeső maradék anyagcsíkokat a az aljára varrtam, majd a külső és belső részből fél centit befelé hajtva összevarrtam és lezártam  a hálózsák alját. Eddig a pontig mindent varrógéppel csináltam ami hihetetlenül meggyorsította a dolgomat.
A nyakrészen és a karkivágásoknál feltűztem és kézzel felvarrtam a ferdepántokat. Ha Gréta nagyobb lenne akkor maradhatott volna így a hálózsák, de még nem tudja megjegyezni (pláne álmából ébredve), hogy fel kell húzni a zsák alját, ahhoz, hogy járni tudjon benne hasraesés nélkül. Az alsó 10 cm-t felhajtottam és 4 helyen felrögzítettem, így rendesen tud benne járni, de fekve nem takarja be a lábfejét. Ha nő le tudom engedni az alját, és később ha szükséges a hosszhoz is tudok még hozzátoldani (minimum 2 szezonra terveztem, de toldással még évekig használható lesz). Szabásminta rajzolással együtt 2 délután alatt elkészültem, abszolút nem volt bonyolult, tovább lehetett volna egyszerűsíteni, ha nem raktam volna bele zippzárt, csak belebújósra varrom. Mindezt összesen 4.400 Ft-ból.







UPDATE (2018.01.18.):
Most még nincsenek olyan hűvösek, hogy indokolt legyen a wellsoft hálózsák, de Gréta mint a ringispil úgy pörög egész éjszaka, a takaró pedig ehhez mérten 15 másodpercig van csak rajta.

Ezért készítettem egy zippzár nélküli belebújós polár hálózsákot is ami vastagságra pontosan tökéletes. Új kiegészítőt is kapott, egy nagy gombot alulra a lábai közé, hogy bárhogyan kukacoljon is, a hálózsák ne tudjon felcsúszni és ne legyen kint a dereka.
A polár remek választás a kézzel varróknak illetve a nem túl régen varrásba kezdőknek, ugyanis nem kell szegni, nem foszlik, nem bomlik, csak az összakpcsolódó széleket kell levarrni (a vállaknál és a két oldalán).
Szabásminta letölthető innen (pdf formátumban), nyomtatás után a számozás szerint összeragasztva kész az azonnal használható szabásminta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...