2018. szeptember 23.

Mézes lapos díszített torta

Az Instagramon és a Pinteresten is teljesen beleszerettem ezekbe a nyújtott tésztalapos krém pamacsokkal/rózsákkal töltött, gyümölcsökkel, csokoládéval, virágokkal, habcsókkal/macaronnal gazdagon díszített desszert csodákba.
Tényleg ámulatba ejtőek és nincs két egyforma sem, hiszen annyiféleképpen lehet díszíteni, sőt ha saját sütésű lapokat használunk, akkor akár szám, betű, akár szív alakú lapokat is süthetünk.

Elhatároztam, hogy Judit napon ezzel fogom meglepni Anyukámat és a húgomat. Bevallom, én kicsit könnyítettem a dolgomon, mert a mézes lapokat vásároltam, nem bajlódtam a sütésükkel a nyár közepén, anélkül is épp elég meleg volt a lakás. Hosszas keresgélés után a Tortaiskola oldaláról választottam hozzá Diplomatakrémet. A díszítés nem éppen úgy sült el ahogy szerettem volna, mert nem kaptam az epren és az áfonyán kívül semmilyen gyümölcsöt a mi szép, dekoratív nem lesz csúnya rövid időn belül a süti tetején, így kénytelen voltam némi csokis vonalat is belevinni a díszítésbe.




Mézes torta

Hozzávalók:
2 csomag (3 lapos) mézes lap
360 ml tej
1 tk vanília kivonat
80 g tojássárgája
58 g cukor
36 g keményítő
30 g vaj
250 ml habtejszín
80 g porcukor
4 tk expressz zselatin fix

A tejet a vaníliakivonattal feltettem a tűzhelyre egy kisebb nyeles lábasban melegedni. Közben a tojások sárgáját, a porcukrot és a keményítőt kikevertem teljesen egyneművé. Amikor a tej már gőzölögni kezdett vékony sugárban (közben folyamatosan keverve) a tojásos keverékhez öntöttem, amikor kiegyenlítődött a hőmérséklet különbség a tojásos tejes keveréket a lábasban lévő tejhez öntöttem és alacsony hőmérsékleten sűrűre főztem (közben folyamatosan kevergetve). Akkor lett jó, amikor elvált az lábas falától. Ekkor hozzákevertem a vajat (addig kevergettem, amíg teljesen elegyedett benne), majd egy üveg tálba töltöttem az egészet és folpackot simítottam közvetlenül a krémre (így megelőzhető a bőrösödés).
Amíg a vaníliakrém hűlt, addig a jól behűtött habtejszínt felvertem a porcukorral. A teljesen kihűlt krémbe kevertem a zselatin fixet, majd óvatos mozdulatokkal beleforgattam a felvert tejszínt. Habzsákokba töltöttem a krémet és a mézes lapokra sorban egymás mellé krémpöttyöket tettem, majd erre került még egy mézes lap amit szintén beborítottam a pöttyökkel végül az utolsó lap aminek a tetejére is fölkerült az utolsó réteg krém.

Díszíteni végül ét- és fehércsokiba mártott eperrel, áfonyával, Kinder tejcsokival , Kit-Kat-tel és Kinder Schoko-bonsszal díszítettem.

Grétán kívül mindenkinek nagyon ízlett (nagyon lágy kellemes harmónikus íze lett a mézes lapoknak a vaníliás diplomatakrémmel), azaz neki csak a díszítésből a csoki jött be, de ezen nem lepődünk meg hiszen Ő igazi csoki fanatikus.


Kipróbálnátok ti is?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...