2018. szeptember 23.

Sütőtökös pite

A sütőtököt nálunk csak én szeretem, sem Krisztián, sem Gréta nem hajlandó enni belőle (azaz ő elfelejti és minden évben megkóstolja, de itt ki is fullad a sztori). Próbálkoztam már sütőtök krémlevessel, sütőtökös krumplipürével de minden hiába sehogyan sem ízlett nekik. Nem adom fel, valamilyen formában csak-csak meg fogják enni, ha addig élek is. 😄
Úgyhogy idén a sütőtök szezon elején kerestem egy ígéretesnek tűnő receptet és belevágtam a kísérletbe, hogy megszerettetem a kiscsaláddal a sütőtököt.





Sütőtökös pite

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 tk sütőpor
1 db tojás
2 ek cukor
1 csipet só
12 dkg zsír
50 dkg sült sütőtök
15 dkg cukor
2 db tojás
300 ml tejszín vagy sűrített tej (én Lidl saját márkás cukrozatlant használtam)
1 ek sütőtökös pite fűszer (házilag kikeverhető: 2 tk őrölt fahéj, 1/4 tk őrölt szegfűszeg, 1/4 tk őrölt gyömbér, 1/4 tk őrölt szerecsendió, 1/4 tk őrölt szegfűbors)

Egy kisebb sütőtököt vettem, feldaraboltam és megsütöttem. A pitéhez a nagymamám omlós pitetésztáját használtam, egyszerűen csak összegyúrtam a lisztet, a cukrot, a sütőport, a sót, a tojást és a zsírt, majd kinyújtottam (kb. 3-4 mm vastagra) és formaleválasztóval kifújt piteformába simítottam. Ha nincs kifújva/kizsírozva-lisztezve a forma az sem gond, mert a tészta magas zsírtartalma miatt ezek nélkül is könnyedén kicsusszan a formából.
A sütőtökökről lehúztam a héjukat és a sült sütőtök beleket egy tálba kanalaztam, hozzáadtam a tojásokat, a cukrot, a sűrített tejet és egy evőkanálnyit a fűszerkeverékből, majd botmixerrel simára turmixoltam. A sütőtökös tölteléket a sütőbe tettem 15 percig sütöttem 210°C-on, majd további 40 percig 170°C-on (tűpróbáig).
Teljesen kihűtve tejszínhabbal esetleg a maradék fűszerkeverékkel meghintve isteni!
És lám nagy a siker. Gréta kért mégy egy szeletet belőle, azt mondta ez nagyon finom és megkérdezte, hogy sütünk e máskor is. Még Krisztián is kibökte végül, hogy ez így "finom"! Szóval nyertem, végre nem csak én eszem meg a sütőtököt.
Megkóstoltam én is (a tejes összetétel miatt csak a kóstolásig jutok, különben komoly problémáim lesznek - ebből adódóan pedig a családnak is, mert csak 1 wc-nk van 😜😂) szóval a végítélet: nagyon kellemes, harmonikus ízvilág, belesűrítve az igazán őszies ízeket, nem érezni ki rajta vadul a sütőtök ízt, a tészta omlós, a töltelék kellemesen lágy, igazi kuckózós, őszi finomság.

Kipróbáljátok ti is?

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...