2020. május 14.

Viszlát anyatest - ami végül segített

Évek óta írok nektek róla, hogy le akarok fogyni, diétázom, küzdök, de mint a képekből is láthatjátok hiába tepertem sok mindenre nem mentem a régen nagyon is  jól bevált módszerekkel. Hiába minimalizáltam a szénhidrátot, hiába számoltam hogy 160 g legyen maximum, nemhogy átütő sikert nem érrtem el, alig látszott meg rajtam hogy keményen sanyargatom magam.
Emellett jöttek sorban az egyéb problémák hormonálisan és emésztőrendszeri szinten. Szenvedtem szó szerint éveken át folyamatos hasmenéstől, bél és gyomorgörcsöktől, extra gyakori és borzasztóan erős menstruációtól. Kerestem a megoldást, először gasztoenterológusoknál jártam, magán és sztk-s úton. Tudom hogy nem minden orvos olyan mint ők ketten, de hatalmasat csalódtam. Meg sem hallották a problémáimat, hogy nem bírom a tejtermékeket, és a vérvétel is kimutatta az intoleranciát, ellenben kaptam egy általános fénymásolt étrendet a magas gyomorsavra - soha sem volt semmilyen savproblémám. Ellenben mindketten erőteljesen erőltették a gyomor és béltükrözést. Mindkét orvost otthagytam, de ezzel a problámák nem oldódtak meg, szenvedtem tovább és továbbra sem fogytam.
(Ez nem reklám, senkit sem szeretnék rábeszélni semmire vagy meggyőzni bármiről, hacsaknem arról hogy mindeni a saját egészségét tartsa leginkább szem előtt, döntön is az életben bárhogyan. Mindenki találja meg a magának legmegfelelőbb módszert, étrendet aki úgy dönt változtatni akar.)

Több mint 3 éve nézegettem Bocsi Viki oldalát, a megosztott sikersztorikat, mindig nagyon tetszett, hogy nem ugyanaz a kaptafa mindenkire ráhúzva és totálisan az egészség szempontjából közelítenek meg mindent - nem az az elsődleges, hogy mindenki vékony legyen, hanem hogy egészséges testben éljen. De mindig sajnáltam magamtól az egyéni étrend megvásárlát - igazság szerint az orvosokra és a vizsgálatokra legalább ennyit kifizettem, csak nem tűnt fel, mert az kisebb részletekben kerültek ki az összegek a pénztárcámból.

Tavaly úgy döntöttem elég. Belenéztem a tükörbe és leginkább hányni tudtam volna saját magamtól. Igazi zsírdisznónak éreztem magam abszolút bojler testtel. A családom is aggódott a folyamatosan romló egészségi állapotom miatt, és eljött a pont hogy már nem sajnáltam magamtól az állapotfelmérés és egyéni étrend árát, megrendeltem a születésnapomra.

Nem egész 3 hét alatt megérkezett a kiértékelés és az étkezési javaslat. Én zsír-fehérje anyagcsere típusba tartozom, pajzsmirigy és mellékvese hormondominanciával. A kiértékelésemet egy hónapig olvasgattam, ízlelgettem nem vetettem bele magam rögtön. Január elsejével az új kezdettel indítottam. 
  • Kiiktattam minden glutén tartalmú ételt, minden cukrot és cukor helyettesítőt, nem eszem kenyeret - gluténmenteset sem - minimalizáltam a gyümölcs fogyasztásomat, abszolút kiiktattam a tejtermékeket, nem eszem disznóhúst és hüvelyeseket. 
  • Ellenben rengeteg halat eszem - ezt tényleg értsétek úgy hogy heti átlag 6 nap van hal a menümben, van amikor az ebéden kívül a vacsora is halas. Főleg tőkehalat, pisztrángot, makrélát és lazacot eszem, de ha sikerül akkor rákot is szoktam venni. Emellet heti 1x minimum eszem májat, a csirkét és a pulykát csak akkor ha kifogyok a halból. 
  • Kizárólag oliva éés kókuszolajat használok a sütéshez, főzéshez és a salátákhoz. 
  • Sok tojást eszem, a reggeliket rendszerint ez és zöldség teszi ki. 
  • Basmati rizst, quinoát eszem ha keményító tartalmú köretet készítek. 
  • Sok zöldséget eszem (édeskrumpli, káposzta, cékla, hagymák, répa, paradicsom, karfiol, brokkoli, saláták, gomba, cukkini, padlizsán, paprika, főzőbanán, spárga).
Napi maximum háromszor eszem, de ha sikerül összehoznom akkor csak kétszer. Nálam ront a helyzeten a szénhidrát diétában alkalmazandó 3 óránkénti evés. 
Itthon a home office alatt nehezebb erre figyelnem, de igyekszem napi minimum 2 liter vizet inni.
A térdsérülésem miatt ebben az időszakban maximum gyógytornáztam (combra és vádlira erősítettem), a térdem folyamatos instabilitása miatt nem tudok futni és  piláteszbe sem tudok visszatérni, a térdem miatt a legtöbb pózra képtelen vagyok. A fogyásom így csak és kizárólag az étkezésen múlott.

Amiben nem vagyok 100%-os, az a reggeli 1 pohár narancslé. A marhakollagén peptidet csak ebbe keverve tudom meginni. A kollagén pedig fontos, mert a bőrömnek gyors ütemben kell követnie a változást.

Az első hónapban lement 4 kg rólam, majd jött egy kisebb mélypont, a következő hónapban egyetlen dekát sem mozdult a súlyom. Ahhoz erő kellett hogy belássam a testemnek gyógyulnia kell. Utána gyorsultak az események és újra pörögni kezdtek a kilók. 
4, 5 hónapja tartom az étrendet - ami ezentúl már elkísér - ez nem egy diéta,  hanem annak a kulcsa hogy jól legyek - ezalatt 11 kilótól szabadultam meg.

DE, ami sokkal fontosabb a múlt éten vettem észre - a jóhoz nagyon is könnyű hozzászokni, csak azt vesszük észre leginkább, ha valami elromlik és már nem működik megfelelően - elmúltak a panaszaim, nincsenek görcsök, nincsen gyomorfájdalom, nincs hasmenés. Végre jól vagyok és határtalanul boldog. 
Előttem van még 10 kiló amitől meg kell szabadulnom, de ez most tudom, hogy sikerülni fog.

Most hogy enyhítettek a magánkórházak zárlatán esélyem nyílt arra, hogy néhány héten belül megműtsenek a felépülést követően a gyógytornák után/párhuzamosan végre újra mozoghassak. A következő hónapokban megmutatom majd nektek hogyan alakul és fejeződik be az én #viszlátanyatest programom.

Aki esetleg  döntés előtt áll, bátorítom, hogy ne féljen megtenni az első lépést. Az ha nem sikerül nem jelent feltétlenül kudacot, csupán azt, hogy nem a megfelelő utat választottuk. Nem szégyen elbukni, amíg a felkelünk és újra próbálkozunk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...