2014. július 27.

Babakelengye

A neten ezerféle listát lehet találni, hogy miket szükséges megvenni a babának lehetőleg a születése előtt.
Nos én úgy gondolom ezekből nem árt szelektálni, hisz egy részük teljesen felesleges és pénzkidobás (azt nem merem állítani, hogy nem vettünk felesleges holmikat, de igyekeztem és majd kiderül, hogy mennyire jól mértem/mértük fel az igényeket).

Végül ezt a listát állítottuk össze amire szerintünk szükséges lesz a mi pici lányunknál (esetlegesen később majd a tesónál).

- Rácsos ágy (olyat választottunk aminek az egyik oldala leszerelhető így egy ideig  még gyerekágyként is funkcionálhat), mert mindketten úgy gondoljuk Krisztiánnal, hogy a gyereknek kell a külön ágy, nem akarjuk Grétánkat magunkkal egy ágyban altatni.



- Matrac a gyerekágyba (bárki megkövezhet érte, de nem vettünk kókusz matracot, mert hiába légáteresztő, amint rákerül a matracvédő, ez a funkciója elveszik így mi egy keményebb szivacsmatracot választottunk).

- Matracvédő (a baleseteket elkerülendő)



- Gumis lepedő (ebből lehet, hogy besokalltam, mert végül 4 db-ot vettem).



- Babapaplan és párna (bár a párna még biztosan jó ideig nem lesz használva, de nem baj, hogy már megvettük).


- Ágyneműhuzat (2 garnitúrát szereztünk be, de ha szükség lesz még rá akkor veszünk, egyenlőre úgy gondolom ennyi is elég)




- Rácsvédő



- Babapléd (2 vékonyabbat és 2 vastagabbat vettünk, hogy jobb ill. rosszabb időben is tudjak mit a baba alá/fölé tenni a babakocsiban)






- Fürdőlepedő (2 db)



- Babakád (mi ergonómikus kialakításút vettünk, mert annyira kicsi a fürdőszobánk, hogy nem férne be a sima állványostól, így a rendes kádba aljába tudjuk csak beletenni a babakádat és mellé térdepelve fürdetni a kicsit).



- Babafésű



- Textil pelenka (a régi fajta tetra pelus, ebből végül 31 db-ot sikerült betárazni)



- Pelenkázó feltét (a komód tetejére, mert úgy döntöttünk, hogy egy pelenkázó állványt csak kb 1 évig használnánk, a komód viszont felnőtt koráig ki tudja szolgálni a gyerkőcöt)



- Babaőr



- Éjjelifény



- Játszócumi 1-es méret (tuti ami biztos, ha mégsem kellene, nem volt olyan nagy kiadás)



- Cumisüveg (1 db 120 ml-es anticolic, lassú átfolyású etetőcumival BPA mentes, mert lehet hogy szükség lesz rá, de többet semmiképpen nem akartam venni, hátha ez is fölösleges lesz)



-Cumisüveg mosó kefe



- Mellszívó (kézit vettem használtan, mert ez szintén olyan amire nem biztos, hogy szükség lesz, viszont ha kell akkor nagyon sürgősen, ezért nem akartam sok pénzt beleinvesztálni, kifőztem, sterilizáltam, így olyan, mintha új lenne)



- Babakocsi (korábban már írtam róla)



- Esővédő a babakocsihoz




- Autós babahordozó (Használtan vettünk egy Maxi-Cosi Cabriofixet, ami szuper mert van hozzá csecsemő popsikiemelő így még kevésbé van terhelve a baba gerince. Kimostam a huzatát, így olyan mintha teljesen új lenne)



- Pihenőszék (vateráztam az eredeti ár feléért, teljesen új és még két év garancia van rá)



- Gyerekruhák (de ezt nemsokára külön részletezem)



Amit végül NEM vettünk:
- Forgó-zenélő játék a gyerekágy fölé (nagyon beleszerelmesedtem egybe a Brendonban, de sokalltam az árát, használtan pedig nem találtam meg sehol, ezért lemondtam róla).



- Légzésfigyelő (Húú most jöhet a kritika, hogy milyen felelőtlen anya leszek, hogy a legfontosabb dolgot nem veszem meg a gyerekünknek, de több okból döntöttem/döntöttünk így. Egyrészt mi is felnőttünk enélkül, másrészt, ha valaki nem végez el egy csecsemő újraélesztési tanfolyamot, akkor hiába sípol a készülék. Harmadrészt ha korábban jönne a baba és még fejletlen lenne a tüdeje arról a  kórházban úgy is szólnak és akkor természetesen mi is veszünk/bérelünk, de egyébként nem látom értelmét).



-Szoba-, vízhőmérő (Teljességgel felesleges holmik, a lakásban mindig jó idő van, a víz hőmérsékletét pedig kézzel is meg lehet állapítani).




- Babaolló (mindenre jó csak éppen a babák puha körmének a vágására nem).



- Sterilizáló (szerintem szintén felesleges pénzkidobás, hiszen kifőzéssel is ugyanúgy lehet sterilizálni).



- Babahinta (igazság szerint Krisztiánnak és nekem is nagyon tetszett ez a "luxus" babaholmi, sokan írták is, hogy igazi áldás, és mennyire szerették a gyerekeik, de aztán a gyerekszoba méretei miatt lemondtunk róla mert nem fért volna el végképp sehogyan, pihenőszéket vettünk helyette).



- Szoptatós párna (bár sokak életét megkönnyíti a terhesség végén, szoptatni mégsem mindenki tud vele, így végül úgy döntöttem, hogy menni fog ez nekünk párna nélkül is).



- Pelenkakuka (mivel mindösszesen addig fogunk Grétánál eldobható pelenkát használni, amíg el nem éri a 4 kg-os súlyt, utána pedig moshatózunk, így teljességgel értelmetlen lett volna, amúgy is sokaktól hallottam, hogy csak igazi pénzkidobás, a szagokat nem tartja bent rendesen, és egy kisebbfajta vagyonba kerül bele az utántöltőzsák).



- Babamérleg (Már most látszik rajtam, hogy nem vagyok/leszek egy paramami, a mérleg pedig arra az egyre jó, hogy egrecíroztassák szegény, szerencsétlen aggódó anyukát, hogy a gyerek nem eszik eleget. A védőnővel megbeszéltem, ő is azt mondta, hogy ha elegendő pisis-kakis pelust termel egy nap a gyerkőc akkor felesleges minden áldott evés előtt-után méricskélni, különben is heti státuszon ő úgy is le fogja mérni.)


- Cumisüveg melegítő (még abban sem vagyok biztos, hogy a cumisüvegre szükség lesz).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...