2013. november 11.

Márton napi libacombok vörösboros párolt káposztával

Úgy tartja a mondás, hogy aki Márton napon nem eszik libát egész évben éhes lesz. No ezt mi nem hagyhattuk, ezért már jó korán szóltam a mi hentes Gyurinknak, hogy tegyen nekünk félre 2 szép hízott libacombot.
Mivel szombat reggel még viszonylag jó idő volt, így biciklire pattantam és eltekertem a piacra a combokért.
Gyönyörű szép nagyok és frissek voltak (de biztos déli típusúak, mert az epilátort hírből sem ismerték :) a hibát itthon csipesszel kellett orvosolnom).
Hagymás tört krumplival, nekem párkáppal, Krisztiánnak savanyított lila káposztával (mert ő csak ilyen formában hajlandó káposztát enni) hihetetlenül finom Márton napi ebéd lett belőle.



Sült libacombok vörösboros párolt káposztával

Hozzávalók:
2 db hízott libacomb
2 ek libazsír
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

őrölt bors
a kisebb fej lila káposzta
1 közepes fej vöröshagyma
2 ek kacsazsír
1 ek cukor
2 dl vörösbor

őrölt kömény
vörösborecet

Az "epilálás" után a libacombokat megmostam, alaposan besóztam és jól bedörzsöltem őrölt borssal. Befektettem őket a kacsasütőbe (bőrös felükkel lefelé, hogy ki tudjon sülni a zsírjuk), melléjük dobáltam a felcikkezett hagymákat, libazsírt pötyögtettem köré 1 dl vizet öntöttem alá. Rátettem a kacsasütő tetejét és 180°C-ra előmelegített sütőbe tettem alsó-felső sütésen. Kb. 1 óra múlva kivettem a sütőből, és megfordítottam a combokat, hogy a bőrük is szép ropogósra sülhessen. Újra lefedtem és visszatettem még egy órára a sütőbe.
A káposztát legyalultam (na jó nem én hanem a robotgép, mert ez egy utálatos meló), a hagymát felkockáztam. A kacsazsíron cukrot karamellizáltam, majd hozzáadtam a hagymát és a káposztát. Sóztam, megszórtam őrölt köménnyel, ráöntöttem a vörösbort és fedő alatt, alacsony hőmérsékleten pároltam. Mivel nem lett elég savanyú az én szájízemnek, ezért vörösborecettel még savanyítottam a végén rajta.

Finom, omlós libasültünk lett karamellizált hagymás tört krumplival és illatozó párolt káposztával. Szóval megmenekültünk a jövő évi éhezéstől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...