2017. március 30.

Banánkenyér karamell öntettel

Előre szólok a diétázók inkább lapozzanak el, mert ez nem lesz egy fittnesz desszert, sőt...
Most, hogy megtaláltam a megoldást a megbarnult banánok felhasználására, adott, hogy ki is használjam az újonnan szerzett tudásomat 😁
Szóval adott 3 erőteljesen barna banán a gyümölcsös kosárban, amit nem szeretnék kidobni, így megalkottam a mi banánkenyér receptünket.




Banánkenyér karamell öntettel

Hozzávalók:
3 db érett, barna héjú banán
2 db tojás
30 dkg liszt
1 tk őrölt fahéj
1/4 tk só
1 tk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
10 dkg vaj
16 dkg cukor
1 tk vanília kivonat
180 ml tej
fél banán a díszítéshez (a másik fele Gréta pocakjába)

karamell öntet
0,5 l tejszín (elég hozzá a főző tejszín, nem kell emiatt habtejszínt venni, úgy sem kell felverni)
25 dkg cukor

Először is feltettem a karamell öntetet, egy kislábasban öntöttem tejszínt és a cukrot, majd alacsony hőmérsékleten addig főztem amíg kissé bebarnult és elkezdett sűrűsödni (nem kell kevergetni közben, és ne hagyjuk túlságosan besűrűsödni, mert a hűlés közben még sűrűsödik és dermed, ha nem vigyázunk vele a végén tejkaramella lesz belőle!). Bekapcsoltam a sütőt 180°C-ra alsó-felső sütésen.

A banánokat villával összenyomkodtam, hozzáadtam a tojásokat, az olvasztott vajat, a cukrot, a tejet és a vanília kivonatot. Egy másik kisebb tálban összekevertem a száraz hozzávalókat, vagyis a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót és a fahéjat.
Ezután a banános keverékhez hozzáöntöttem a lisztes keveréket és alaposan elkevertem. Egy gyümölcskenyér formát kibéleltem sütőpapírral, és banánt karikáztam az aljába, erre öntöttem a banánkenyér masszát. Az előmelegített sütőbe tettem és 1 óra alatt (TŰPRÓBA!) készre sütöttem.
Rácson kihűtöttem, majd felszeleteltem és a karamellöntettel kínáltam.

Grétának nem jött be - ki gondolta volna azok után, hogy csupa csokis édességeket szereti. 😄
Krisztiánnak viszont inkább elnyerte a tetszését.
Így hogy Grétának nem jött be legközelebb diósan próbálom megsütni - nála minden diós, mogyorós étel tiltólistás, mert allergiás rá.

Ti kipróbálnátok?😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...