2017. március 10.

Limonádés kuglóf

Grétával folytatjuk a hétvégi sütögetést, olyan aranyos, annyira élvezi és közben a kézkoordinációja is fejlődik, már kevesebb alapanyagot önt mellé 😜
Apa kérte, hogy most kevésbé tömény legyen a végeredmény, így egy nagyon kis könnyű, szó szerint frissítő nyári receptet választottam.







Limonádés kuglóf

Hozzávalók:

25 dkg szoba hőmérsékletű vaj
40 dkg cukor (2 csésze)
5 tojás (L-es méret)
240 ml tej (1 csésze)
120 ml limonádé (házilag ízlésünk szerint bekevert)
2 ek. reszelt citromhéj (ez nálam 2 egész citrom héja volt)
40 dkg finomliszt (3 csésze)
1/2 tk. só
1/2 tk. szódabikarbóna
1 tk sütőpor

Citromos mázhoz:
25 dkg porcukor (2 csésze)
6 dkg olvasztott vaj (1/4 csésze)
2 ek. frissen facsart citrom leve (nos 2 evőkanálnyi citromlétől konkrétan gyurma állaga lett, esélytelen volt ráönteni a kuglófra, nekem összesen 1 nagy citrom összes levére szükség volt a tökéletes állag eléréséhez)

 A sütőt bekapcsoltam 170°C-ra alsó-felső sütésen. A kuglófformát kikentem vajjal és beszórtam liszttel. A vajat felkockáztam és robotgépbe tettem, Gréta pedig ráöntötte a cukrot, 5 percig kevertettük közepes sebességgel, amíg krémes, könnyű és habos lett. Ekkor egyenként beleütöttem a tojásokat és felváltva több részletben Gréta hozzáöntötte a (sóval, szódabikarbónával és sütőporral elkevert) lisztet és tejet. Belereszeltem a citromok héját végül Gréta hozzáöntötte a limonádét. Beleöntöttük a tésztamasszát a kuglófformába és betettem a sütőbe. 1 órát sütöttem tűpróbáig, akkor kiborítottam rácsra és hagytam kihűlni. 
A mázhoz a porcukrot összekevertem az olvasztott vajjal és a citrom levével, ezzel öntöttem nyakon a kuglófot (pár perc alatt szépen rádermedt).

Igazán friss, citrusos, kellemes illatú, aromájú, nem fojtós sütemény amolyan nyár hírnök.
Van kedvetek kipróbálni? 😋

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...