2017. április 24.

Sült pulykacomb barnamártással

Most először nagyon nem voltam elégedett a hentesünkkel, nem mennék bele a részletekbe, ezen kívül is még több dolog lett hirtelen a rovásán, de sokkolt kicsit, amikor az előre leadott rendelésemért mentem húsvét előtt, a megbeszélt csütörtök déli időpontban és közölték, hogy madárinfluenza miatt nincsen se liba, se kacsacomb (ja persze a madárinfluenza válogatós, se a csirkéket, se a pulykákat nem volt kedve megtámadni 😒).
Na bumm, jókor szóltok, akkor most azonnal ki kell találnom, hogy mi lesz húsvétkor a kaja, mert lázasan nem igazán szívesen tennék meg még egy kanyart az amúgy is extra hisztis Grétával, aki már az odaúton is kétszer levetette magát a földre... 😖
-"Ötletem sincs... Mi legyen? Mi legyen? Mi legyen?????"-
-"Akkor mit adhatok?"
-"Ööööö.... Akkor 1,5 kg pulyka felső combfilét kérnék!"
Karácsonyra készítettem először, és hirtelen nem jutott más az eszembe. Akkor mindegyikünknek ízlett, úgyhogy most jöhet a húsvéti ráadás belőle.

Barna színű ételt nem tudok szépen fotózni - bocsi 😜


Sült pulykacomb barnamártással

Hozzávalók:
 
2 egész pulyka felső combfilé
őrölt bors
őrölt kömény
pirospaprika
fokhagyma garnulátum
3 fej vöröshagyma
10-12 gerezd fokhagyma
1 ek keményítő
5 dk vaj
 
A pulyka combokat befűszereztem és kizsírozott tepsibe tettem. A vöröshagymát megpucoltam, felnyolcadoltam és a hús mellé halmoztam, a a fokhagymát csak pucoltan gerezdenként mellédobáltam. Fél deci vizet öntöttem alá, alufóliával letakartam és 180°C-os sütőbe tettem alsó felső sütésen. Másfél órát pároltam a fólia alatt ezalatt tökéletesen omlós lett, ekkor levettem róla az alufóliát, megfordítottam a combokat és még visszatettem hogy egy kicsit pirulhasson, itt már nem kellett neki sok 20-30 perc alatt tökéletes lett a színe.
A combokat tálra tettem pihenni, a hagymákat és a pecsenyelét magas falú edénybe töltöttem és leturmixoltmam, vízzel kicsit hígítottam és fixáltam az állagát keményítővel, kislábasban összerottyantottam, majd amikor már tökéletes volt az állaga lehúztam a tűzhelyről és hozzákevertem a vajat.
Tört krumplival tálaltam (de krumplipürével is tálalható).
 
Igazán ízletes, szétomló lett a hús, a mártás szinte megszólalt, annyira jó volt a sült hagymák és a fűszerek harmóniája, együtt igazán tökéletes volt.
 
Kipróbálnátok ti is?
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...