2019. július 30.

Dorothy és Totó kutya - farsangi jelmez varrás 2019

Már tavaly karácsony előtt tudtuk, hogy Gréta farsangkor minek szeretne beöltözni. A születése előtt vettünk egy mesekönyv sorozatot, amiből az Óz a nagy varázsló igazi kedvencévé vált, szó szerint hónapokon keresztül minden áldott nap azt kellett olvasnom neki esténként.Így ebből jött az ötlet (jó egy kicsit én is rásegítettem 😜😁), hogy Dorothynak öltözzön be az Ózból. Az ő választása volt, mégsem lett belőle az 1001. Elza, vagy Aranyhaj. Próbálom vele is megértetni, hogy nem kell mindenkinek egyformának lennie, nem kell majmolni egymást, ez egyediség bizony nagy előny is tud lenni.
Együtt elmentünk a méteráruba és Grétával együtt választottuk ki az anyagokat, a gombokat, A varrási folyamat során pedig sokszor kellett beállni próbababának, hiszen szabásminta nélkül készült a ruha.
Megvallom ez volt eddigi életem legnagyobb varró vállalkozása, hiszen komplett gyerekruhát ráadásul szabásminta nélkül még soha sem készítettem, én kis egyszerű hobbi varró anyuka.
A varrás befejezésével két dologban voltam egészen biztos, az egyik az volt, hogy soha többet nem fogok műszőrmével, sőt semmilyen szőrös anyaggal dolgozni, a másik pedig az volt, hogy innentől kezdve nem félek belevágni a bonyolultabbnak kinéző varrási munkáknak sem.




A minta adott volt hiszen Judy Garland szerepe és ruhája a fimben feledhetetlen, totó kutyához pedig egy orosz nyelvű szabásmintát találtam, ahol aztán sakkozgathattam a darabokkal, mert én már nem tanultam oroszul, így az összeállítás többszöri nekifutásra sikerült csak.

A ruhához 1,5 m világoskék-fehér apró kockás pamutvásznat, 0,5 m fehér pamutvásznat, 1 m világoskék farkasfogat, 4 db fehér 3 cm-es gombot és egy 40 cm-es fehér zippzárt vettem. (A pamutvásznakat szabás előtt beavattam, hogy a későbbi mosásoknál már ne menjen össze az anyag.)

Az egyik ruhájáról levettem a szoknya rész hosszúságát és a derék átmérőt 147x45 cm -es darabot szabtam ki, az alját felhajtottam és letűztem, a derekát egyenesen végigvarrtam majd a cérna egyik oldalát meghúzva kezdtem az anyagot ráncolni, 60 cm hosszúságúra húztam, ráncoltam össze az anyagot.

Ezután a szoknya alsó harmadára a derék részhez a mellrészhez és a vállpántokhoz szabtam ki az anyagot keresztben, azaz 45°-os szögben vágva a mintát. A szoknya (148 cm) és derék részhez 4 cm (61 cm) széles, a mellrészhez 3 cm (2x25 cm) széles, a vállpántokhoz 7 cm (2X60 cm) széles csíkokat vágtam..
A szoknya alsó harmadára 0,5-0,5 cm-t aláhajtva felvarrtam a ferdén szabott anyagcsíkot, valamit a derék ráncoláshoz felvarrtam a ferdén szabott derékanyagcsíkot.

Gréta egyik pólója alapján megrajzoltam a felső részt  és az ujjakat. A mellrész 17x 30 cm az elején, a hátulján 2x 17x15,5 cm, a mellrész feletti fehér rész 12x24 cm az elején, a háti részen 2x 12 x12,5 cm, az ujjakat 2x 28x10x21x36 cm -es, az ujj szűkítőket 5x24,5 cm-es, a nyaki szűkítőt  5x37 cm-es darabból szabtam ki.

Először a mellrész kockás és fehér részét varrtam össze, majd, a ferdén szabott mellcsíkot varrtam fel 0,5-0,5 cm-t aláhajtva a két anyag találkozásának határára, aztán a felső rész elejét és hátulját varrtam össze. Az ujjakkal megszenvedtem, először nem ráncoltam be eléggé így akár az én karomra is jó lett volna, úgyhogy bonthattam ki. Az ujjak végére valamint a nyakhoz a félbehajtott ujjszűkítő/nyakszűkítő csíkot és a farkasfogat varrtam fel egyszerre.

A derék csíkból 0,5 cm-t alávarrva összevarrtam a szoknya és a felső részt. A nyaki résztől számolva lefele mértem 40 cm-t (ez a zippzár helye és az alatta lévő rész nyitott két oldalát összevarrtam. A háti részből 0,5-0,5 cm-t behajtva bevarrtam a zippzárt, végül pedig a vállpántokat és a díszgombokat varrtam fel. Ugyan nem lett tökéletes, de teljesen vállalható akár utcára is hordható ruha lett belőle.

Piros cipőhöz egy fekete ünnepi cipőt áldoztam fel, pvc ragasztóval bevontam (ecsettel hordtam fel) és piros csillámport szórtam a ragasztóba, végül hajlakkal fixáltam.

Így vonulhatott ha nem is smaragdvárosba, hanem az óvodai farsangra Gréta Dorothyként Totó kutyával.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...