2013. március 13.

Boldog névnapot - cake pop

Már egy ideje kacérkodom a gondolattal, hogy én is belevágok és elkészítem a legújabb süti csodát a pop cake-et vagyis a süti nyalókát. Olvasgattam, megnézem jó pár videót a készítéséről, aztán elhatároztam Krisztián névnapjára elkészítem. Tulajdonképpen nincs is szükség másra csak egy (kis) tepsinyi tésztára, ami lehet akár egy piskóta, kevert tészta, sacher torta, vagy (esetemben) brownie. Az összemorzsolt tésztát vajas-kémsajtos krémmel kell összegyúrni, gombócokká formázni (vagy éppen elképzelésünknek megfelelő alakúra), pálcára szúrni, csokiba mártani és elképzelésünknek, időnknek és türelmünknek megfelelően díszíteni. Az elkészítés közben szükség volt némi kompromisszumra, de szerintem így is elég jól sikerült, főleg első próbálkozásra.




Pop cake (avagy sütinyalóka)

Hozzávalók:

Brownie:
- 20 dkg jó minőségű étcsoki (most nem Tibi, mert Krisztián nem igazán szereti)
- 20 dkg vaj (nem volt itthon annyi, így olajjal voltam kénytelen megcsinálni, de ez még mindig sokkal jobb, mint a margarin)
- 25 dkg cukor
- 4 db tojás
- 10 dkg liszt

Krém:
- 10 dkg mascarpone (Lidl-ben szoktam venni, mert olcsó és jó minőségű)
- 5 dkg vaj

Bevonat:
- 20 dkg fehér csokoládé (Édes Ízeken ugyan találtam színes csokoládé pasztillákat, de most ezért az egy sütiért nem akartam rendelni)
- ételszínezék (por állagú volt itthon)
- olaj
- nyalókapálcika helyett, most hurkapálcika

Azért választottam a kedvenc brownienkat, mert nem macerás elkészíteni, pikk-pakk kész, még a tojásokat sem kell szétválasztani hozzá. Először a csokit tördeltem darabokra egy kisebb tálban,egy kiskanálnyi olajjal betettem alacsony fokozaton a mikróba és megolvasztottam. Közben a tojásokat feltörtem egy közepes tálba szétválasztás nélkül és egy kézi habverővel kicsit felhabosítottam a cukorral, hozzáadtam vajat olajat, a lisztet, végül a megolvasztott csokoládét. A tésztát homogénre kevertem és egy sütőpapírral kibélelt kis tepsiben betettem a 170°C 180°C-ra előmelegített sütőbe, 30 40 perc alatt megütöttem, és félretettem kihűlni.
Másnap a lágy vajat kikeverem a mascarponéval és összedolgoztam az apró morzsásra tört tésztával. Gombócokat és szíveket gyurmáztam belőlük és egy tálcán betettem a fagyasztóba (egyrészt, hogy Krisztián ne találja meg idő előtt, másrészt pedig, hogy kellően hidegre dermedjen/fagyjon mielőtt az olvasztott csokoládéba mártom).
Lehet már itthon is rendelni a fent már említett oldalon nyalóka pálcikát direkt erre a célra, de az egyszerűség kedvéért ezt is házibarkács módon oldottam meg, hurkapálcikákat vágtam három egyenlő részre és azokat használtam fel pálcikaként. A hurkapálcikák egyik felét belemártottam az olvasztott csokiba és alaposan a gombócokba nyomtam és félretettem őket, hogy megkössön a csoki. Egy evőkanál segítségével a bevontam a süti gombócokat , és gyorsan, amíg még nem dermedt meg teljesen a csokiréteg, csokidarával, cukorvirágokkal és csurgatott olvasztott csokival díszítettem.
(Megjegyzés, a por állagú ételfesték nem igazán alkalmas a csokoládé színezésére, így fordulhatott elő, hogy a citromsárga lazac színű lett, a kék pedig betonszürke, szóval mégiscsak érdemes megvenni a már eleve színezett csokoládé pasztillákat.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...