2013. március 30.

Ha húsvét, akkor fonott kalács

Van pár apró momentum amitől mindenkinek egyértelművé válik, hogy húsvét van: a sonka, a főtt tojás, a fonott kalács, egyes régiókban a sárga túró, a gyerekeknek pedig a csokinyuszi, csokitojás.
Ha már a sonkáért elmentem a mi jól bevált Gyuri hentesünkhöz, a tojást is megvettem, gyerekek nincsenek, úgyhogy nem kell semmi csokifigurát venni, már csak egy feladatom maradt, a fonott kalács.
Tavaly találtam ezt a receptet és mivel sok mindennél amúgy is a hideg kelesztés híve vagyok, belevetettem magam. Megtörtént a csoda, én ilyen finom kalácsot még nem ettem (és ezt nem azért mondom, hogy fényezzem magam). Ezek után már nem is kérdés, idén is ezt a receptet használtam fel a sütésnél.




Foszlós fonott kalács

Hozzávalók:
- 30 dkg finomliszt
- 30 dkg rétesliszt
- 3 ek cukor
- 1 tk só
- 1 ek házi vaníliáscukor
- 3-4 dl tej (függ a liszt minőségétől nekem most 3 dl)
- 8 dkg olvasztott vaj
- 3 dkg élesztő
- 1 tk sütőpor
- 1 db tojás sárgája

Kenéshez:
- 1 db tojás fehérje
- 1 ek tej
- 1 tk cukor

Mivel ez egy hidegben kelő élesztős tészta ezért annyit változtattam a recepten, hogy péntek este a tejben nem futtattam fel az élesztőt, csak az összes hozzávalót  egybegyúrtam, és egy közepesen lágy tésztát dagasztottam belőle. Tálba tettem, letakartam fóliával és betettem éjszakára a hűtőbe.
Szombat reggel (vagy inkább hajnalban, mert nem igazán alszom jól), miután kivettem a hűtőből a hatalmasra dagadt tésztát, átgyúrtam 4 egyenlő részre osztottam, hengereket sodortam belőlük és négyes fonással egybefontam a rudakat (akár hármas, hatos vagy nyolcas fonással is lehet, sőt akár briósokat is lehet tekerni belőle). Sütőlemezre tettem, és megkentem a tojásfehérje, tej, cukor keverékével (érdemes kicsit kihabosítani előtte egy villával, hogy jobban kenhető legyen és ne akarjon folyton lecsusszanni az ecsetről). Közben a sütőt előmelegítettem 180°C-ra alsó-felső sütésen. A kalácsot még hagytam 15-20 percet pihenni, hogy az élesztőgombák egy kicsit újra magukhoz térjenek, utána betoltam őket a közben jól bemelegedett sütőbe és fél óra alatt szép pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...