2013. március 2.

Csomó helyett koszorú - csíkos kalácskoszorú

Van valami amit a legtöbb alkalommal veszünk ha vasárnap délután elmegyünk a Tescoba vásárolni (ilyenkor vannak a legkevesebben), a kakaós csomó. Ugyan nem nagyon vagyunk oda az itt készült pékárukért (jobb nem tudni, hogy liszten és vízen kívül még mit kevernek bele), de ez a kalácsféleség kifejezetten finom. Most viszont olyan kis "csoffadt" csomót sikerült csak vennem, hogy nekem nem is jutott belőle csak Krisztián evett. Így adott a lehetőség, hogy itthoni körülmények között elkészüljön a "nagytestvér". Moha blogján megtévesztésig hasonló kinézetű Csíkos kalácskoszorúra bukkantam.
Ugyan kicsit alakítani kellett rajta, mert karácsony óta olyan drága lett a kenyérliszt, hogy amíg nem lesz valahol akciós, addig kenyeret sem sütök, ezért lecseréltem finomliszt és rétesliszt keverékére.




Csíkos kalácskoszorú

Hozzávalók:
- 60 dkg kenyérliszt BL80 (helyett most 30 dkg finomliszt BL55 és 30 dkg rétesliszt BFF55)
- 15 dkg porcukor
- 30 ml tej (ezt elszúrtam és 3 dl-t öntöttem bele, így sajnos plusz 20-20 dkg lisztet kellett még belegyúrnom)
- 2 dl joghurt
- 2 db tojás
- 5 dkg puha vaj
- 2,5 dkg élesztő
- csipet aszkorbinsav
- 1 tk vaníliakivonat (helyett 2 tk házi vaníliáscukor)
- 2 ek kakaópor
- 1 db tojássárgája (a lekenéshez)

A kakaó kivételével a hozzávalókat lágy tésztává dagasztottam, majd kettévettem és az egyik felébe kevés vízzel elkevert kakaóport is beledolgoztam.
A két tésztagombócot félretettem és egy óra alatt duplájára kelesztettem, majd átgyúrtam őket és kétfelé vettem mindkettőt.
Először asz egyik vaníliás tésztát nyújtottam ki 20x40 cm-es téglalappá, majd az egyik kakaósat is ugyanekkorára nyújtottam, ráhelyeztem a vaníliás tésztára, kicsit összenyomkodtam és feltekertem, mint a piskótatekercset. A másik két tésztagombócot is ugyanígy nyújtottam, tekertem, majd a két tészta tekercset összetekertem, koszorú formájúra hajtottam és a végeit összenyomkodtam.
Az eredeti recept szerint 40 perc pihentetés után mehetne a sütőbe, de én a reggelihez szerettem volna friss kalácsot, ezért a koszorút sütőpapíros sütőlemezre tettem és betettem este a hűtőbe.
Mivel sajnos nagyon rossz alvó vagyok ezért mikor még Krisztián az igazak álmát aludta, én kivettem reggel a hűtőből a közben gyönyörű szép nagyra megkelt kalácsot, bekapcsoltam a sütőt 180°C-ra alsó- felső sütésen, és lekentem a kalácsot, kevés vízzel elkevert tojássárgájával.
45 perc alatt gyönyörűen megsült, és amint langyosra hűlt a  rácson már szeleteltem is a reggelihez.
Krisztián nutellával ette, én vajjal és meggylekvárral nem utolsó sorban pedig az elmaradhatatlan főzött kakaóval. A recept elnézésem miatt viszont akkora 2 kilós koszorúnk lett, hogy bárkit nagyon szívesen látunk egy kis kalács uzsonnára ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...