2013. augusztus 11.

Lekváros bukta - még mindig a retró jegyében

Krisztián még mindig tartja magát a heti két húsmentes naphoz, viszont hogy ne menjen el a kedve tőle változatossá kell tennem ezeket az ebédeket. Most a régi idők jegyében a káposzta leves mellé lekváros bukta lesz a soros házi baracklekvárral. Ami pedig megmarad, az jó lesz neki uzsonnára.




Lekváros bukta

Hozzávalók:
55 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 ek méz
5 ek cukor
1 db tojás
9 dkg vaj
kb. 6 ek házi baracklekvár
csipet só

A langyos tejhez hozzákevertem 1 tk cukrot és felfuttattam benne az élesztőt. A lisztet a cukorral, a mézzel, a tojással, 7 dkg olvasztott vajjal és a felfuttatott élesztővel összedagasztottam. Letakarva 1 óra alatt a duplájára kelesztettem. Lisztezett nyújtólapon 1 cm vastagra nyújtottam a tésztát és 12 kb. egyenlő részre vágtam és egy csíkban megtöltöttem lekvárral. A lekvárral alaposan betöltött tésztacsíkokat összetekertem, megkentem olvasztott vajjal és az illesztésekkel lefelé tepsibe rakosgattam. A tepsit hideg sütőbe tettem 180°C-ra állítottam a sütőt alsó-felső sütésen. Amíg a sütő felmelegedett a bukták megkeltek. Kb. 40 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.
Kicsit a mama konyháját varázsolta ez az étel a mi kis 2. emeleti lakásunkba. Azokat a napfényes szünidei délelőttöket, amikor kötényt kötöttünk és együtt sürögtünk-forogtunk, hogy délre friss ebéd lehessen az asztalon.
(Krisztián elmondása szerint gyerekkorában még ő is segített a konyhában a mamájának. Aztán kiderült, hogy rájár a sütőrumra... és nem kellett többet segítenie.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...