2013. augusztus 25.

Levendulás keksz

Nagyon benne voltam a keksz sütésben, ezért, az omlós-fahéjas zabkeksz és a biscottik mellett mást is ki szerettem volna próbálni. Mivel júniusban kaptam egy hatalmas csokor levendulát az egyik munkatársamtól, ezért úgy gondoltam ezt most juszt se molylepke kergetésre fogjuk elhasználni. Lemorzsoltam a virágokat és egy kisebb 2,5 dl-es befőttes üvegbe tettem őket, hogy később élvezettel áldozhassunk a gasztronómia oltárán belőle. Most pedig Limara receptje alapján levendulás kekszek készültek egy részéből.




Levendulás keksz

Hozzávalók:

10 dkg zabpehelyliszt
10 dkg finomliszt
10 dkg blansírozott, őrölt mandula (mandulaliszt helyett)
7 dkg cukor
20 dkg hideg vaj
0,5 citrom reszelt héja
1 tojás sárgája
2 tk levendula virág
csipet só

A tojások kivételével mindent a robotgépbe tettem (így nem tud az omlós tészta a kezem melegétől túlmelegedni), és morzsásra összedolgoztattam, majd hozzáadtam a tojást és készre kevertettem. Az összedolgozott tésztát fóliába csomagoltam és 2-3 órára hűtőbe tettem pihenni.
Miután kellőképpen visszahűlt, és keményedett a tészta lisztezett nyújtólapon 2-3 mm vastagra nyújtottam és derelyevágóval téglalapokra vágtam (sajnos nekem nincs olyan gyönyörű mintás kvircedli mintázóm, mint Limarának) de, hogy minta az enyémben is legyen kis szivecskét nyomtam mindegyikbe az ikeás műanyag tésztakés végével.
Sütőpapírral bélelt sütőlapra rendeztem a kiszaggatott kekszeket és 180°C-os sütőben kb. 8 perc alatt világosra sütöttem, közben az egész lakást belebegte az édes levendula és citrom illata.
Diéta ide vagy oda, lehet, hogy egy-két darabot én is elcsenek/megkóstolok belőle, mert ennek az illatnak nem lehet ellenállni (sajnos Krisztiánnak nem nyerte el a tetszését, azt mondja szerinte nincs semmilyen íze - szerintem viszont elég intenzívek).

A tapasztalatom a következő: bármennyire is szerettem volna egy picit egészségesebbé tenni, ezt a kekszet a zabpehelyliszttel, nem volt túl jó ötlet. Amúgy is egy igazán omlós tésztáról beszélünk, a gluténmentes zabpehelyliszttől még inkább azzá (jobban mondva széttöredezővé) váltak a kekszek. Ha rám tör legközelebb az újíthatnék, akkor inkább teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztet teszek bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...