2013. augusztus 4.

Szilvás gombóc

Idén nyáron hihetetlenül olcsón lehet friss gyümölcsökhöz jutni, na persze nem a boltokban, hanem a zöldségesnél vagy a piacon. A sárga és őszibarackot már lemeóztuk, és nagyon elégedettek voltunk mindketten, aztán a múlt héten vettem egy szép nagy adag zamatos, puha és édes szilvát (anyuéknak már főztem is belőle némi fahéjas szilvalekvárt).
Krisztián mióta hazajöttünk a nyaralásból kitalálta, hogy hetente egyszer húsmentes ebédet kér (ez nálunk szinte csoda számba megy, mert eddig ha rajta múlt az év 365 napján húst hússal akart enni), ezért ajánlottam fel neki, hogy zöldségleves mellé készíthetnék neki szilvás gombócot. Először próbált rábeszélni, hogy inkább lekváros gombóc legyen, mert azt jobban szereti és olyat csak a mama készített neki. Végül sikerült lebeszélnem, így megmaradtunk a szilvás gombócnál.




Szilvás gombóc

Hozzávalók:
25 dkg krumpli
20 dkg liszt (lehet, hogy egy kicsit több, mert gyúrás közben még kellett hozzáadni)
1 kisebb tojás
1 ek búzadara
2 ek zsír
csipet só
10 db kimagozott szilva
5 dkg kristálycukor
1 tk őrölt fahéj
7-8 ek zsemlemorzsa

A meghámozott kockára vágott krumplikat sós vízben megfőztem és még forrón krumplinyomóval áttörtem.
A meleg átnyomott krumplihoz hozzáadtam a lisztet, a tojást, a búzadarát, és zsírt és közepes keménységűre gyúrtam. Lisztezett nyújtólapon fél centi vastagra nyújtottam és 10 kb. egyenlő részre vágtam (nem baj, hogy nem lett mindegyik szabályos négyszög, úgy is gombócot, kell majd belőle gömbölygetni).
Egy kisebb tálkában összekevertem a kristálycukrot az őrölt fahéjjal és egy kiskanál segítségével a szilvákba, a mag helyére kanalaztam.
Minden egyes szilvát egy tésztalapocskára tettem a sarkakat összenyomtam és gombóccá gömbölygettem a tenyeremben (figyelve arra, hogy sehol ne kandikáljon ki a szilva a tésztából).
Sós, lobogó vízbe tettem a gombócokat (egyszerre csak hármat), amikor feljöttek a víz felszínére megvártam míg újra felforrt a víz, csak ekkor halásztam ki őket.
Egy teflon serpenyőben zsírt forrósítottam és megpirítottam a zsemlemorzsát, ebbe forgattam a kifőtt gombócokat. Porcukorral megszórva már Krisztián sem ellenkezett a beflamózása ellen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...