2014. május 23.

24. hét





Mennyi idős: 24 hetes. (Innentől már lenne esélye a babának a kinti világban is életben maradni, de azért egyenlőre még maradjon csak pocaklakó.)

Összes súly veszteség/gyarapodás: 9 kg

A baba: akkora mint egy cső csemegekukorica :) Megközelítőleg 30 cm, és 60 dkg a súlya.

Kismama ruhák: Próbáltam a héten vásárolni nyári ruhát, szoknyát, pólót, tunikát, de csúfos kudarcot vallottam, . Akkorák lettek a melleim, hogy semmi sem akar rám jönni. Szörnyű, hogy a környéken nem lehet kismamaruhákat kapni.

Striák: Szerencsére eddig semmi. De szorgosan kenegetem a pocakom sheavajjal, hogy ne is legyenek.

Tünetek: A hátam/derekam eléggé fáj, de ezeken kívül nincs semmi tünetem.

Alvás: Átlagosan egyszer ébredek már csak  és általában 6 ig vissza is tudok aludni.

Mozgás: Reggeltől késő délelőttig fent van a picúr és veszettül kalimpál, aztán pihen/alszik és délután kezdi újra a mókát, késő estig forgolódik, helyezkedik. Szerencsére az éjszaka nagy részében nyugton van, ő is alszik, hogy a mama is pihenhessen.

Kívánósság: Bárcsak megehetnék néhány sajtburgert...de nem (és attól tartok, hogy a vérvétel után az elkövetkező 3 és fél hónapban nem csak ettől leszek eltiltva).

Undor, finnyásság: most kifejezetten semmitől sem undorodom.

Nem előrejelzés: Tanácstalanok vagyunk, de már nem sokáig, június 3-án megyünk 4D-s ultrahangra, akkor már muszáj lesz megmutatnia magát a gyerkőcnek.

Észrevehető, látható terhesség: Szépen gömbölyödik a pocak (Krisztián kifejezetten örül neki, hogy csak a melleimen és a pocakomon látszik, hogy babát várok).

Leginkább boldog vagy ingadozó hangulatú: Boldog vagyok, élvezem minden percét a babavárásnak (igen még azt is amikor úgy érzem, hogy leszakad a derekam). Jobb dolog nem is történhetett volna velem ebben az életben. De azért a terheléses vércukor vizsgálat miatt izgulok picit.

Hétfőn ha túl leszek a vérvételen töltök fel frissítést, és leírom, milyen volt a szirupos reggeli :)

Update 2014.05.26.
Túl vagyok a vérvételen. Reggel 7-re a kórházba mentem becsekkoltam a betegfelvételen és átsétáltam a laborba. Ott már kilóméteres sorban ácsorogtak a syncumaros betegek. Kb fél óra alatt kerültem sorra, levették az első adag vért (3 kémcsővel vettek, mert a cukron kívül teljes vérképet is néznek + újra vércsoport meghatározást is csinálnak, bár ezt már az első vérvételen is megtették), majd kezembe nyomták a 3 kémcsövet, a beutalómat és átküldtek a szomszédos ajtóhoz, hogy gyorsan adjam le őket. Átvették elemzésre, és egy óra múlva szólítottak (amikor kiderült, hogy az éhgyomri cukrom nem magas), hogy a kis zacskó cukrommal menjek a vérvételi helyiségbe. A vérvételes nővérke egy üvegpohárba öntötte a 75 g gyógyszertári szőlőcukrot és felöntötte hideg vízzel.
Én ilyet még nem láttam soha azelőtt: a por állagú szőlőcukor a víz hatására szó szerint a pohár aljára kövült. Kaptam hozzá egy műanyag kanalat, hogy kevergessem, próbálkozzak  pohár aljáról felkaparni a "cukorkövet".
Mondanom sem kell a hideg vízben a cukor nem akart olvadni, a műanyag kanál meg szó szerint majdnem beletörött a cukor felvésésébe. A koktélba belecsavarhattam fél citrom levét, de mondanom sem kell íz szempontjából ez mit sem használt, tömény szirup volt az egész. 3-4 húzásra sikerült leküzdenem a löttyöt, ami után még ki kellett kanalaznom és elrágcsálnom a pohár alján maradt cukorrögöket. Ami a pohárba belekövült kb. fél centi vastagon szerencsére meghagyhattam, (bár annak a kibányászásához szerintem minimum egy ütvefúró lett volna szükséges).
Ezután kaptam két óra pihenőt a következő "csapolásig", így Krisztiánnal átsétáltunk szembe Dózsakertbe és leültünk egy padra, hogy elüssük az időt. Mielőtt lejárt volna a két óra visszasétáltunk a kórházba, kicsit vártunk aztán szóltam, hogy "lejárt" az időm.
Fél perc alatt meg is voltam, csak egy pici kémcső vért vettek le utoljára, bár az egyszem normális vénám így is megsínylette a vérvételt.
Holnap délelőtt kiderül, hogy mi lett az eredmény. Nagyon bizakodom, hogy a kétórás eredmény 7 alatt lesz, mert így nem kellene tartanom a terhesség végéig a grammra pontos diétát, plusz hetente dietetikushoz járnom ellenőrzésre.

Megvan az eredményem az éhgyomri cukorszintem 5,31 (vagyis határértéken belüli), a két órás pedig 5,33. Szóval nem kell sem diéta, sem dietetikus, lehet büntetlenül gyümölcsöt enni a nyáron :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...