2015. június 29.

Lusta asszony rétese

Apukám névnapjára készült most, de már korábban is többször volt terítéken. Egy kolléganőmtől kaptam a receptet 3 éve, és nagyon a szívemhez nőtt mert roppant egyszerűen elkészíthető, minden alapanyag beszerezhető egész évben (télen fagyasztott gyümölccsel vagy befőttel). Nem túl édes, de kellemesen friss és gyümölcsös, igaz nem kell klasszikus rétes kinézetre számítani, de ha ettől az egy apróságtól el tudunk tekinteni, akkor igazi szerelem lesz első ízlelésre.





Lusta asszony rétese

Hozzávalók:
25 dkg rétesliszt
12 dkg cukor (xillit vagy 16 dkg eritrit)
1 csomag sütőpor
1 ek vanílisácukor (ha lehet akkor házi)
10 dkg vaj
1 db citrom
50 dkg túró
50 dkg magozott meggy
2 db tojás
3 dl tej

Tényleg roppant egyszerű és gyors az elkészítése, nem igényel semmiféle konyhai előképzettséget.
A sütőt melegítsük elő 180°C-ra alsó-felső sütésen.
A lisztet, a cukrot, a sütőport, a vaníliáscukrot, a vajat és a citrom héját és tálban összemorzsoljuk, majd a morzsalék felét egy sütőpapírral bélelt tepsibe szórtam. A tésztarétegen egyenletesen elterítettem a túrót, majd a magozott meggyet, meglocsoltam a citrom kifacsart levével és rászórtam a tésztamorzsalék maradékát.
A tejet kikevertem a tojásokkal és a löttyöt ráöntöttem a tepsi tartalmára. A sütit betettem a sütőbe és addig sütöttem, amíg a teteje elkezdett halványan barnulni (35-40 perc).
Amikor kihűlt már csak szeletelnem kellett, mindenkit levett a lábáról (Krisztián nem volt oda érte a túró réteg miatt, de anélkül még neki is ízlett volna).

Ha van egy kis időtök és szeretitek a gyümölcsös, túrós nem túl édes süteményeket akkor ezt mindenképpen próbáljátok ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...