2015. június 14.

Pünkösdi wellness 2015

Azok, akik már régebb óta olvassák a csibekalandokat tudják, hogy minden pünkösdkor felkerekedünk a családommal és elmegyünk a hosszú hétvégén wellnessezni. Minden évben becsúszik valami gikszer a számításainkba és utólag már jókat tudunk nevetni a "katasztrófákon", nos idén is akadt baki és kisebb bonyodalom, de nem is lett volna igaz, ha minden tökéletesen klappolt volna.
Idén Harkányba utaztunk, ahol a Dráva Hotelban szálltunk meg. Mivel ebben az évben Gréta már nem csak pocaklakóként tartott velünk ezért jó néhány dologban alkalmazkodnunk kellett hozzá. Elsőként abban, hogy a délelőtti alvásidejében indultunk, hogy a közel 3 órás autóút nagy részét átaludhassa (így mindenkinek könnyebb volt).
Hidegben és szakadó esőben indultunk és szerencsére Gréta hamar kidőlt mielőtt  még elhagytuk volna a város vége táblát (nem csodálom, hiszen negyed hatkor ébredt, én pedig gőzerővel azon ügyködtem, hogy ébren tartsam miközben összepakoltam a csomagunkat és vártuk, hogy megérkezzen a kis családom).
Egész jól ment a dolog, mert kb. fél-háromnegyed órával Harkány előtt ébredt fel, a hátralévő időben pedig anyukám elszórakoztatta őnagyságát. Szerencsésen Herceghalomnál lehajtottunk a pályáról elkerülve egy hatalmas feltorlódást egy baleset miatt. Budaörsnél szakadozni kezdett a felhőzet, Pécsváradnál pedig már a nap is sütött. Az ország déli részében nagyon kellemes volt az idő, főleg a tatai-tatabányai szakadó esőhöz és 17 fokhoz képest.
Megebédeltünk az egyik "étteremben", hát sok mindennek nevezhetném, de ennek magamtól biztosan nem (még a kifőzdékben is jobb ételt adnak), de mindegy  többször nem jártunk arra. 
A szállodához érve átvettük a szobákat. Vagyis csak 1 szobát és a meglepetést. A szüleim megleptek minket egy lakosztállyal gondolva arra, hogy Gréta hajnalok hajnalán ébred és nagyon korán a "tyúkokkal megy aludni", így volt életterünk, a húgomnak nem kellett Grétával együtt ébrednie (ettől nagyon parázott, mert vérbeli lustálkodó, szeret sokáig aludni) és este fél kilenckor nem kellett nekünk is a csajszival együtt ágyba vonulnunk.
A lakosztály nagyon szép volt, de rögtön feltűnt, hogy a nappali közepén lucskosan vizes a szőnyeg egy foltban (később kitérek majd rá, hogy mi volt az és hogyan került oda), minden bútor rémisztően poros volt és hatalmas beázásfoltok éktelenkedtek a plafonon és a falakon.
A szüleim lementek reklamálni, majd a recepción a személyzet sűrű bocsánatkérések közepette adott nekünk egy 50 perces masszázs utalványt, egy 4 főre szóló, ingyenes koktél utalványt és egy esetleges későbbi szobafoglalás reményében egy 5%-os kedvezménykártyát mintegy fájdalomdíjul. Kicsit játszottunk Grétával aztán lefektettem a délutáni alvásához, ami simán ment kicsit több mint egy órát aludt az utazóágyban. Amikor felébredt kisétáltunk a városba, megnéztük kívülről a termálfürdőt és tettünk egy rövid kört a városközpontban. 
Este a vacsoránál azt hittem rosszul leszek, amikor megláttam az étterem etetőszékeit. Összesen 3 db székük volt és mindegyik olyan retkes, szutykos, ragacsos, foltos, hogy majdnem elájultam. Mióta "üzembe helyezték" őket 1000%, hogy még egyszer sem törölték le őket.
Az étel választék egy 4 csillagos szállodához képes lehangolóan gyér volt, összesen 2 főételt tettek ki a svédasztalra. Amikor szóltunk, hogy a vacsorához felhasználnánk az ingyenes koktél utalványunkat a pincérek kedvessége egy pillanat alatt szertefoszlott, lekezelőek és kimértek lettek.
Az igazi gondok este kezdődtek. Fürdetés és az esti tápszer után egyszerűen nem tudtam letenni Grétát. Abban a pillanatban, ahogyan a matrachoz ért a teste rögtön felébredt és ordított. Bő fél órás sírás, üvöltés, szenvedés után dőlt ki végre szegénykém. Mi még utána beszélgettünk a nappaliban aztán fél 11 kor mi is elindultunk lefeküdni, akkor hallottuk, meg, hogy mi lehetett a gond Grétánál: bedugult az orra és valami borzalmasan szörcsögött. Kb. fél órája bújtunk be a takarók alá, amikor érkezett az első riasztás, Gréta felsírt és pedig ugrottam. Kézbe vettem, ringattam és szinte azonnal vissza is aludt, megpróbáltam visszatenni az utazóágyba, de lehetetlen volt, abban a pillanatban üvöltött, úgyhogy tovább ringattam, kb. 3/4-1 órás altatás után sikerült leraknom én is gyorsan visszabújtam az ágyba, hogy kihasználhassam a csendet és alhassak egy keveset. 1 óra múlva újabb riasztás, ugrottam Gréta amint vállra került abban a pillanatban aludt is tovább. Utána még egyszer megpróbálkoztam visszatenni az utazóágyba, de amikor nem sikerült nem erőltettem tovább a dolgot. Kivittem a párnámat és a takarómat a nappaliba a kanapéra (a képen láthatjátok nem volt egyáltalán egy kényelmes darab), Gréta hátára ráterítettem az ő kis takaróját és jól megtámasztva a hátamat a kanapé magas karfájának oldalról beültem, hogy Gréta függőleges helyzetben lehessen és kapjon levegőt. Ez tökéletesen működött, mert aludt mint a bunda, akkor ébredt csak meg egy rövid időre, amikor próbáltam magam számára is kényelmesebbé tenni a helyzetet és picit lejjebb csúsztam. 
Végül sikeresen zártuk az éjszakát: Gréta aludt és kapott levegőt, én is aludtam 5 részletben 3 órát és a csajszi végül csak negyed 8 kor ébredt fel (ilyen még nem történt 9 hónap alatt).
A reggelinél az étteremnek csak egy oldalsó, kisebb szőnyeges helyiségében volt már hely, ahol megint csak csalódnunk kellett, mert a takarítás hiányában (az asztalokról a temérdek mennyiségű morzsát nem tálcára söpörték, hanem szimplán le a földre) csak úgy nyüzsögtek a hangyák. Az ingyen masszás felét felhasználtam reggel és lementem hátat masszíroztatni, ami nagyon jól jött, mert pont azon a héten állt be úgy a hátam, hogy mozdulni sem tudtam és szó szerint sírtam a fájdalomtól.
Mivel Gréta beteg lett így a szabadtéri fürdőzést le is fújtuk, helyette átmentünk Pécsre délelőtt kirándulni a Zsolnay negyedbe. Délután, amikor visszaértünk a szállodába adtam Grétának ebédet, és támasztékot nyújtva neki a mellkasomon elaltattam, hogy kapjon levegőt közben a család többi tagja elment a hotel wellness részlegébe kikapcsolni.
Miután őnagysága 2-től 4-ig aludt kivittük hintázni, majd a szálló játszószobájába, amit nagyon élvezett. Az éjszaka nagyon hasonló volt, mint első éjjel, csak pár apró eltérés volt. Gréta amint először felébredt (10 perccel azután, hogy én lefeküdtem) rögtön kiköltöztettem a holminkat a nappaliba és a már megszokott módon beültem a kanapéra, hogy a csajszi függőleges testhelyzetben kaphasson levegőt. Hajnali fél kettőkor betettem a felvitt vízszintesre döntött babakocsiba, mert rövidtávon abban tud hanyatt aludni, egyébként csak hason alszik a lelkem, így aludt egy órát és addig én is tudtam aludni a kanapén mellette. Közben megérkezett egy vihar felénk, elkezdett szakadni az eső odakint és...a nappali közepén is. Korábban már említettem, hogy amikor átvettük a szobát a plafonon és a falakon beázásfoltok éktelenkedtek és a szőnyeg is vizes volt egy foltban. Nos, akkor éjszaka ki is derült, hogy miért. A lakosztály nappalija több helyen is beázott. De nem kicsit, konkrétan a plafon közepén található füstérzékelőről ütemesen csepegett le a víz (valamint az erkélyhez vezető kis lépcsőre is). Raktam alá törölközőt, de így is durván erős hangja volt, na meg reggelre konkrétan olyan lett a törölköző, mintha vízbe mártottam volna. Ezek a dolgok szerencsére nem zavarták Grétát, a második éjszakát is végigaludta rajtam, és mint említettem egy órát eltöltött a babakocsiban is. Nekem kevesebb szerencsém volt, mint előző éjjel, csak 2 órát sikerült összehoznom 3 részletben.
Pünkösd hétfőn végül úgy döntöttünk, hogy nem kínozzuk tovább magunkat és hazaindulunk Gréta délelőtti alvásidejében. Reggel összepakoltunk és elindultunk hazafelé.
Őszintén megmondom egy igazi megváltás volt, amikor hazaértünk a "pihenésből".

De néhány konklúziót le is vontam az egészből (Murphy törvényei alapján:"Ami elromolhat, az el is romlik.")

- Hiába pakoltunk össze a gyereknek egy bőröndnyi holmit (ruhák, játékok, bébiételek, tisztálkodási kellékek, házipatika, babakocsi,  még az itthoni matraca is, hogy kényelmesebben aludhasson, stb., stb., stb.), mindig az marad itthon amire a legnagyobb szükség van. Szerencsére meg tudtuk oldani, Pécsen az ügyeletes patikában vettünk Nasivin babyt, mert én csak orrszívót és Sterimar babyt, Panadolt és Germicid kúpot csomagoltam el.
- A makk egészséges gyerek a nyaralás napján lesz menthetetlenül beteg, de aznap amikor hazaérünk "szinte" kutya baja és ismét az ágyában alszik
- A 4 csillag a legritkább esetben jelenti azt, hogy ténylegesen 4 csillagos egy szálloda.
- A lakosztály nem jelenti azt, hogy magasabb a színvonal, mint egy standard kétágyas szobánál, szimplán több a hely.
- Egy nyughatatlan örökké mozgó gyerekkel nem szabad elindulni egy 3 órás autóútra.

Végezetül pedig elmondhatom, hogy nem mindenhol jó, de a LEGJOBB otthon!

Szakadó esőben indultunk

Budaörsnél már felszakadozott a felhőzet


A hátsófertály bealudt

Megcsodáltuk a lösz dombokba vájt alagutakat, amire feltétlenül nagy szükség volt...

Mennyivel jobban nézet ki Pécsváradnál az ég


Kívülről szép volt


Az emlegetett természetes "vízeséses" lakosztály nappalija

Ez pedig a szobánk volt ahol nem aludtunk (Grétával)

Kilátás az erkélyről a napozóteraszra



Pécsi kirándulás


Pécsen is nagy divat a lakatozás :D


Krisztián mondta, gogy menjünk fel a TV toronyhoz, hát ebben az állapotban voltunk a legközelebb hozzá

A játszószoba felfedezése indul

A papa zenélt nekem

Aztán a többiek is kedvet kaptak hozzá

Itt is áztunk

Meg itt is




1 megjegyzés:

  1. Szia Barbi ! Sajnálom,hogy így jártatok a pihenés alkalmával :( Mi is voltunk már Harkányba :) még a 2013/2014-es Szilvesztert töltöttük ott :) A szállás nálunk is húzós volt ( pedig nem abban a Hotelben voltunk ahol Ti ) Pedig mennyi turista megy oda minden évben...és ezt látják a szállásokon...kár érte :( Mi idén még Zsombival nem merünk menni sehova így több napra...Jövőre talán :) de Ti bátrak vagytok,hogy Így belevágtatok :) és azért Grétán látszik is,hogy szereti az újdonságokat :) Ő is nyitott baba :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...