2016. szeptember 20.

Újabb változások a Csibekalandokon



Sajnos eljött ez az idő is, újabb változásokra van szükség a bolgon.
Már sokszor írtam nektek róla, hogy elég nehéz összeegyeztetnem az írást a munkával, háztartással és Grétával (arról már nem is beszélve, hogy önmagamra hogyan fordítsak időt, hogy munkaidőn kívül ne "csakis" anya legyek - remélem értitek mire gondolok). Hiába múlt el 2 éves még mindig elég gyakori vele az éjszakázás, így az esti írásnak nagyon is korlátai vannak, nem írhatok addig ameddig akarok, mert éjszaka kelni kell, és ha Gréta nem kelt fel korábban akkor 6-kor fixen csörög az ébresztő, hogy keljek és induljak dolgozni. Munka után Grétáért megyek, és ha nem kell főznöm, akkor vele foglalkozom egészen az elaltatásáig, hiszen naponta csupán ez a pár óránk van együtt.
Nem is tudom, hogy mások hogyan képesek 2-3 vagy több gyerek mellett még magukra is időt fordítani. Valamit rosszul csinálhatok , mert nekem nem megy 1 gyerek mellett sem. (Aki tud jó tippet adni az ne tartsa magában, szívesen fogadom a jó tanácsokat ;) )

Ezzel eszem ágában sincs azt mondani, hogy a blog megszűnik. Nem, abba kicsit én is belehalnék, ha így lenne. 2 hét múlva tölti a blog a 4. születésnapját, 4 éve csak a magam szórakoztatására kezdtem el írni, de az idő múlásával egyre többen kezdtetek el olvasni, egyre több visszajelzést kaptam (nagyon hálás vagyok nektek érte, ez sokat segített).

De a jelenlegi forma most nem működőképes több okból:
- a fent már említett idő- és alváshiány,
-a másik ok technikai jellegű: az én jó öreg kis netbookom az utóbbi hónapokban sokat rendetlenkedik (hardveres jellegű lehet a probléma) egy olyan kis rövid, pár perces poszt megírása alatt mint pl. a bögresütik minimum háromszor kell újraindítanom a gépet, mert elmegy a wifim.

Krisztián már megnézte, újratelepítette az egész gépet, de sajnos nem lett jobb a helyzet. A telefonról írás sajnos nem jött be, kétszer is előfordult már, hogy több órányi munkám veszett el visszavonhatatlanul a telefonos írási kísérlet során így ezzel többet nem kacérkodom.
Már régebben említettem, hogy nálunk az írás amolyan családi "dili", én blogot, Krisztán pedig regényt ír.  Szerintem nagyon ügyes, és ha szerencsénk van egyszer még ti is olvashatjátok nyomtatásban a munkáját. Szóval hiába van 2 gép a családban, amikor lehetőség van az írása ő is dolgozik, hiszen Gréta mellett ő sem tud írni ezért csak nagyon kivételes esetben kaphatom meg az ő gépét.

Egy szó, mint száz eléggé ellehetetlenült így a dolgom. Ugyan nem tudtam az utóbbi időben túl sokat írni, de minimum 1 rendszeres poszt volt havonta (Gréta havi összefoglalója).  Nem ígérhetem, több lesz a poszt ezentúl, de nem szeretnék senkit olvasnivaló nélkül hagyni, így olyan megoldásra jutottam, hogy amennyit sikerül ide a blogra írnom, annyit olvashattok itt, a Csibekalandok facebookos oldalán viszont rendszeresebben fogok jelentkezni, hasznos tartalmakat próbálok veletek megosztani, minden témából ami titeket és engem érdekel. (Az arculat is hamarosan átalakul.)
Ha eddig még nem tettétek iratkozzatok fel a Facebookos oldalra is, így biztosan nem maradtok le semmiről. ;)
A múlt héten játszottatok és megírtátok, hogy mik azok a témák, amikkel foglalkozzak, ami igazán érdekel titeket. Ezek lennének azok:

1.  Munka-háztartás-gyerek kombináció avagy hogyan oldjunk meg mindent anélkül, hogy bediliznénk (Szó lesz róla, de még kutatok hozzá, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban kivitelezni ;) ).

2. Hasznos időtöltés otthon a gyerekekkel.

3. Immunerősítés a gyerekeknél - viaminok vs. homeo/gyógynövényes készítmények (Sajnos a témában nem vagyok szakértő és nem szeretnék hamis információkat leírni, ezért megkeresem a hiteles forrásokat, amiket megosztok veletek zárójelesen pedig megírom a saját véleményemet.)

4. Receptes posztok (lesz még sütés főzés ígérem, ugyan mostanában nem volt sok újdonság, de a téli időszak más lesz, ilyenkor nem tudunk játszóterezni, több időt töltünk itthon és Grétát is lassan be tudom vonni a sütés-főzésbe, tehát lesznek gyerekkel együtt készíthető recept ötletek is.)

5. Karácsonyi készülődés (Lesz, ígérem, de nem szeretném túl hamar elkezdeni, mert ha most szeptember közepén nekikezdek akkor konkrétan mindenkinek herótja lesz az ünnepektől mire Szenteste odakerül a családdal a fa alá. Így majd csak novemberben kezdek neki a kézi készítésű ajándékoknak, bőven lesz idő, hogy minden időben szépen becsomagolva a fa alá kerüljön. Személyes jó tanács: ugyan a karácsony nem a pénzköltésről, a költekezésről és a mérhetetlen ajándékozásról szól, de bizony megterhelő tud lenni az ember pénztárcájának ezért ha vásárolni szeretnétek az ajándékokat, főleg ha tudjátok hogy ki minek örülne akkor azt a legjobb az év folyamán, pl. a második felében megtenni fokozatosan, így a karácsonyi dömping alatt nem fogunk koldusbotra jutni.)

6. Házi praktikák (Ó igen, ilyesmiből is van még a tarsolyomban, és általában ezek a legnépszerűbb bejegyzéseim az újrahasznosítással egyetemben, igyekszem nektek is megkönnyíteni az életeteket kis praktikákkal, amik nagyon is sokat számítanak.)

7. Élet a Csibéknél (Többen írtátok, hogy szerettétek a Grétáról és az életünkről szóló összefoglalókat, de Gréta havi összefoglalóit lezártam, mert nem láttam értelmét a hónapok további összefoglalójának. Viszont helyette a tervem a heti családi összefoglaló, amiben mindenről szót ejtek, nem csak Grétáról, így ez rendszeresebb lesz elviekben és rövidebb, mint eddig.)

8. Gyerekszáj azaz napi Gréta (Lesz ilyen is, amint Gréta beszéde olyan szintre fejlődik, egyenlőre 2 szavas mondatokról beszélünk nála, pl. "Anya sidíts!" vagy "Anya szejetek!" -amiktől elolvadok mert a legédesebb mondatok, amiket eddig hallottam, de még nem kifejezetten tartoznak gyerekszáj vicces a kategóriájába)

9. Diétás heti menü (Elég nehézkes a főzésem, mert ezt az időt délutánonként Grétától kell elvennem, ezért kompromisszumokra kényszerültem, 2-3 napig eszem ugyanazt az ebédet, ami nálam nem gond, mert elég jó a monotonitás tűrésem, így maximum csak heti háromszor kell főznöm, de nektek ha több időtök van rá mint nekem, akkor egyszerű átrendezéssel akár napi menüt is ki lehet belőle hozni, szóval ilyen is lesz.)

Mit gondoltok? Jó lesz így? Van esetleg egyéb javaslatotok? Tartsatok ezután is a Csibékkel.
Legyen szép napotok! :)

1 megjegyzés:

  1. Néha kukkantok be hozzátok,ahogy időd engedi úgy és arról írjál ! Szívesen olvasom írásaidat! Remélem már meggyógyultál?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...