2020. április 10.

Citromos-mákos kuglóf

Az idei húsvét más mint a többi. Nem gyűlik össze a család, nem eszünk együtt, nem keshetnek a mamáék kertjében a gyerekek tojásokat. A járványhelyezet miatt mindenki otthon marad, és csak videocheten láthatjuk egymást - ez egyébként Grétának nagyon nagy erőt ad, Mama és Papa már egy két nap után borzasztóan hiányoztak neki, az ovis társait 3 hét után kezdte először emlegetni.
Én a diétám miatt egyáltalán nem eszem sem pékárut (cukor és lisztmenteset sem), Krisztiánt pedig egy hete kezdi kiütni, a tej (laktózérzékeny, de eddig nem foglalkozott vele, ez most meg is bosszulja magát) úgyhogy semmilyen krémes süteményt nem készíthetek, végül abban maradtunk, hogy olyan  sütiket sütök csak amik reggelként, üzsonaként is megállják a helyüket.

A Street kitchen oldalán láttam egy citromos-mákos kuglófot, de 6 tojás kellett hozzá, a tojás készletünk pedig fogyóban és boltba majd csak húsvét után fogok menni, szóval elkészítettem a saját receptem alapján.



Citromos-mákos kuglóf

Hozzávalók:
4 tojás
25 dkg cukor
1 citrom leve és héja
15 dkg liszt
8 dkg darált mák
1 csomag sütőpor
15 dkg olvasztott vaj
1 dl víz

Máz:
5 dkg porcukor
2 ek citromlé
reszelt citromhéj

Bekapcsoltam a sütőt 180°C-on alsó-felső sütésre. A tojások sárgáját, a cukrot, a citrom levét, reszelt héját robotgépbe tettem és 5 perc alatt habosra, levegősre és világos sárgára vertem, majd alacsonyabbra vettem a fordulatszámot és hozzáadtam az olvasztott vajat és a vizet.
Egy tálba belemértem a lisztet, a darált mákot és a sütőport, alaposan összekevertem, majd a tojáshabhoz adtam.
A tojások fehérjét közepesen kemény habbá vertem és a tésztához forgattam óvatosan.
Formaleválsaztóval kifújt kuglófformába öntöttem* és 40-45 perc alatt megsütöttem, tűpróbával ellenőriztem.
Miután megsült rácsra borítottam és ott hagytam kihűlni. A mázhoz a porcukrot a citrom levével és héjával kikevertem és a kuglófra csorgattam.

Gyors, egyszerű, az ízéről nem tudok nyilatkozni, de mennyei citrom illata van. 😋


*Régóta nem vajazom-lisztezem már a sütőformákat, tortaformákat, tepsiket, hanem formaleválasztó sprayt használok. A mostani süténel volt egy ttanulóleckém is, mert elfogyott a jól bevált és a Lidlben kapható spray-vel fújtam ki a formát. Nem igazán tetszett már az állaga sem mert inkább több volt benne az alkohol, mint az olaj és szerte-szét folyt a formában - sütés után pedig a kuglóf is beleragadt a formába 😠
Ez nem reklám, de megosztom veletek az eddig próbált legtutibb formaleválasztót, amivel soha nem volt ilyen gondom. Nagy kiszerelés, nekem 2 évig elég volt és a minősége is csúcs. Innen tudtok rendelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...