2020. április 11.

Csokis felhő puffnancs

Most, hogy bőven van élesztő a fagyasztóban, nem kell spórolnom süthetek nyugodtan kelt tésztát. Az Instagroamon Paulinasuga-nál találtam egy nagyon lágy könnyed csokis receptet, amivel tudtam, hogy leveszem Grétát a lábáról. Tökéletes reggelihez egy kis kókusztejes kakaóval vagy maci kávéval, de egy jó kis uzsonnához is tökéletes vajjal. Mit is mondjak, Gréta imádta 💓









Csokis felhő puffancs

Hozzávalók:
310g liszt
180 ml tej
1 db tojás
2 ek cukor
1,25 g élesztő
50 g lágy vaj
1 csipet só
50 g Callebaut csokipasztilla

Máz:
3 ek olvasztott vaj
1 ek méz

A sütőt bekapcsoltam 180°C-on alsó felső sütésre. A lisztet a tátlba mértem, hozzáadtam a sót 1 ek cukrot. A fagyasztóból kivett fagyos állapotú élesztőt beletettem 1 ek cukorral elkevert langyos tejbe, kicsit megkevergattam, hogy oldódni kezdjen (nem szabad, hogy forró legyen) - nem kell felfuttatni, rögtön lehet is önteni a liszthez, majd hozzáütöttem a tojást és el is kezdtem dagasztani, a tészta brutálisan ragacsos, szívem szerint mg öntöttem volna hozzá, de nem tettem, inkább hozzáadtam a lágy vajat és tovább dagasztottam még kb 3 percig. Végül beledolgoztam a csokoládét és egy konyharuhával letakarva félretettem pihenni. Egy óra múlva kinyomkodtam belőle a levegőt és 8 részre osztottam (ez nekem 83 g volt adagonként). A sütőtálamat kibéleltem sütőpapírral és egymás mellé gömbölygettem a tészta darabokat, letakartam a sütőtálat újabb 1 órára félretettem kelni. A sütőt bekapcsoltam 180°C-on alsó felső sütésre. A mázhoz az olvasztott vajat összekevertem a mézzel és lekentem a puffancsok tetejét, majd betettem 25 percre a sütőbe.

Nagyon lágy, felhős szerkezető tészta lett belőle, kellemesen édes, de a felbukkanó étcsoki darabok egy kis keserű ízt adnak hozzá (jellemzés Krisztiántól). Próbáljátok ki! 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...