2020. április 19.

Csokoládás-sütőtökös pucér torta

Tavaly már egész jól visszaállt itt a rend a blogon, több időt tudtam újra szentelni az írásnak, terveim voltak, de jött egy emlékezetes születésnap, ami átírt mindent.
36 lettem, a születésnapomra pedig egy kicsit sem átlagos sütőtökös tortát készítettem. Eljöttek a szüleim és ünnepeltünk volna, a talpas tortatálamat akartam elővenni, hogy szép képek készülhessenek. A ritkán használt eszközeimet hely hiányában el szoktam rejteni a konyhaszekrény tetején a spotsor felett, innen kellett levennem. Odatoltam a széket a konyhapulthoz, felléptem a székre, onnan a pultra, majd átnyúltam a spotsor felett kivettem a dobozából a tortatálat és léptem volna le a pultról a székre. De ki tudja miért a lépésből félrelépés lett - a szék lába kibicsaklott, a lábam rándult egy nagyot és leestem. Először azt hittem minden rendben, de képtelen voltam felállni, a lábam nem bírt megtartani, amint ránehezedtem volna rögtön fordult ki a helyéről (erről majd még később egy másik bejegyzésben írni fogok még). Krisztián és apukám bekísértek a szobába és aznap már el sem tudtam hagyni az ágyat, a tortát is Krisztián vágta fel, fénykép egyáltalán nem készült róla sajnos, de a receptet mindenképpen szeretném megosztani veletek, mert valami eszméletlenül különleges ízvilágú volt, becsatolom az eredeti videót is a Home cooking adventure oldaláról a receptet, így legalább láthatjátok, milyen a torta elkészítve.

Az eredeti receptet pedig itt találhatjátok

Csokoládés-sütőtökös pucér torta

Hozzávalók a sütőtökös piskótához (22 cm):
305 g liszt
2,5 tk fahéj
2 tk sütőpor
2 tk szódabikarbóna
1 1/4 tk só
1/2 tk őrölt szegfűszeg
3/4 tk őrölt szerecsendió
3/4 tk őrölt gyömbér
5 db tojás
245 g barnacukor
120 g krisstálycukor
336 g olaj
2,5 tk vaníliakivonat
430 g sült sütőtökpüré
250 g étcsokicsepp

Hozzávalók a krémhez:
615  g krémsajt
147 g porcukor
1 1/4 tk fahéj
367 g tejszín

Hozzávalók a díszítéshez:
12,5 dkg étcsoki
150 g tejszín

A sütőt bekapcsoltam 180°C-ra, alsó-felső sütésen, 2 db 22 cm-es kapcsos tortaformát kifújtam formaleválasztó spray-vel (ezt a típust ajánlom szívből mindenkinek).
Egy közepes tálban a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a fűszereket összekevertem. 
A robotgépbe tettem a tojásokat és a cukrot, és pár perc alatt habosra és világos színűre vertem őket.
Hozzáadtam az olajat és addig vertem tovább a habot míg teljesen egynemű lett, majd a sütőtökpéré és a vanília kivonat került bele. Ezekkel is jól összedolgozam és a legvégén több részletben kevertem hozzá a lisztes keveréket.

A kifújt tortaformákba öntöttem a tésztát és betettem őket a sütőbe kb 35 percig sütöttem őket (tűpróba!), majd rácson hagytam őket kihűlni.

A krémsajtot egy közepes tálban kézi habverővel átkevertem, hogy lágy és sima legyen, majd hozzáadtam a porcukrot és a fahéjat. Egy másik tálban felvertem a tejszínhabot és óvatosan a krémsajtos krémhez forgattam.

A kihűlt sütőtökös piskótákat 2-be vágtam, így összesen 4 piskóta korongom lett, tortakartonra tettem egyet, rákentem a krém negyedét, majd tovább rétegeztem piskóta, krém, piskóta krém, piskóta.A torta tetejét és oldalát, épp csak egy lehelletnyikell rá, hogy a piskóták között ne legyenek levegőhézagok a krémben. A tortát 1-2 órára behűtöttem.

A csoki ganachhoz felforrósítottam a tejszínt, a csokira öntöttem és addig kevertem amíg a csoki teljesen felolvadt és sűrű massza lett belőle, egy kanállal lecsorgattam a jól behűtött torta oldalán , ajd a maradékot a torta tetején kentem el. (én lehagytam a videóban láátható csoki levél díszítést).

Hogy milyen volt az íze? Mesésen fűszeres-selymes, nem érződött ki a sütőtök íze, viszont nagyon jól passzolt hozzá az étcsoki. A piskóta lágy kellőképpen nedves, gazdag ízvilágú, a krém nem túl nehéz, inkább kellemes összhatású.
Ez most nem éppen a sütőtökszezon közepe, de ősszel ha szeretitek a különleges ízvilágú tortákat mindenképpen próbáljátok ki. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...