2020. április 18.

Kenyérsütés a kezdetektől - video

Mióta vírushelyzet van azóta ritkán járunk el itthonról vásárolni, kiiktattunk minden olyan lehetőséget, ami  miatt zárt térbe és  közösségbe kelljen menni. Emiatt a kenyér is már egy hónapja itthon sül, nem megyünk érte 3-4 naponta a pékségbe. Már korábban is sütöttem itthon kenyeret, szerettük isde aztán visszaálltunk a pékségben vett kenyérre. A mostani helyzet viszont inkább megköveteli a 3-4 naponkénti sütést, mint hogy pár naponta tömött sorban kelljen várakorni a pékségnél.
Többféle kenyeret kipróbáltunk, a totálisan teljes kiőrlésű lisztből készülttől kezdve a sokmagos kevert lisztesig. Most nagy favorit a ropogós héjú, lágy belezetű fehér kenyér - ami nem túl nagy hátrány, mert jó ideje nemhogy teljes kiőrlésű lisztet nem kapok, de kenyérliszt sincsen már hónapok óta a boltokban, így készülnek nálunk most finomlisztből a kenyerek.
A recept, sőt a technika sem saját, Limara öregtésztáját és fehér kenyerét készítem, kenyér kérdésben szerintem abszolút toplistásak a receptjei, mindenkinek nagyon ajánlom őket.

Szóval nem hozok semmi újdonságot, csak videóban bemutatom az egész folyamatot. Sokan félnek tőle, neki se mernek kezdeni, mert az gondolják borzasztó bonyolult és otthon biztosan nem is sikerülhet. Ezért vettem fel nektek minden mozzanatot, hogy lássátok semmi nagy dolog nem kell hozzá, de még extra ügyesség sem.

Egy valami viszont szükségeltetik - türelem. Nem véletlen hogy nagyanyáink, dédanyáink olyan fantasztikus kelt tésztákat tudtak készíteni. Régebben nekem is meggyűlt a bajom minden kelttel, mert folyton rohantam, mindent siettetni akartam - tipikusan a fiatalabb korosztályra jellemző "Adj Uram, de most azonnal!" hozzáállásal akartam mindent megoldani. De teltek az évek, kicsit én is lehiggadtam, már nem rohanok - annyira - és a kelt tésztákkal is egész jól összecimboráltunk.
Ha ezt az egy tanácsot megfogadjátok nektek sem kell félni többet a kelt tésztáktól, kenyerektől.

A recepteket a videóban is elmondom, és a linkeken is megtaláljátok, de leírom ide is, hogy mindent egy helyen megtaláljatok.

Öreg tészta
Hozzávalók:
50 dkg liszt
fél tk só
300 ml víz
1 dkg élesztő

Fehér kenyér
Hozzávalók:
50 dkg kenyérliszt - most a finomliszt is megfelelő (ha nem fehér kenyeret szeretnétek akkor 30 dkg finom/kenyér-, 20 dkg tk. liszt keverékével készítsétek, vagy kísérletezzétek ki a nektek legjobban tetsző arányt  - minél kevesebb a finom/kenyérliszt és minél több a teljes kiőrlésű liszt a tésztában a kenyér úgy lesz egyre tömörebb, masszívabb belezetű)
20 dkg öregtészta (friss vagy fagyasztott - kiolvasztott)
1 dkg élesztő ( ha van, ha nincsen megteszi önmagában az öregtészta is a dolgát)
1 csipet aszkorbinsav
2 tk só
2 ek olaj (kókusz, napraforgó, sőt ha nem zavar a karakteresebb ízvilág akkor akár oliva is lehet)
270 ml víz

A linkekre kattintva elérhetitek az eredeti recepteket is, és most következzen a videó.


Remélem tetszett és sikerült elosztatnom a félelmeiteket az otthoni kenyérsütés nehézségeiről. Próbáljátok ti is ki és ha megcsináltátok mutassátok, írjátok meg meg nektek hogyan sikerült. 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...