2014. március 12.

Az első trimeszter - amire számítottam és a valóság ahogyan történt

Nos sok minden van amit már jó előre megmondtak, megírtak az okosok, hogy mire lehet számítani a terhesség első időszakában. Most csokorba szedtem mindent és megírom, hogy a valóságban velem hogyan történt.

Reggeli rosszullétek - ezzel rémítgetett anyukám már jó előre, hogy annyit fogok hányni, hogy jó pár kilót ledobok majd az első időszakban. Sok helyen olvastam, hogy a kismamák egy része kifejezetten sokat szenved  hányingertől, émelygéstől, hányástól és a nevével ellentétben nem csak reggelente.
Nos nagyon nagy szerencsém volt, mert az 5-6. hétben volt csak nagyon (tényleg csak nagyon) enyhe hányingerem ami el is múlt.

Hibátlan bőr - tinikorom óta küzdök bőrproblémákkal és mindig vártam ezt az időszakot, mert ahogyan a bőrgyógyász mondta "ha majd szülök 1-2 gyereket helyreáll a hormonháztartásom" és nem fog kiragyásodni az arcom. Rengeteg embertől hallottam, hogy a terhességük alatt is  már teljesen kivirult a bőrük, minden bőrhibájuk megszűnt egyszerűen ragyogtak.
Nos én az első 10 hétben csaknem úgy néztem ki, mint egy pepperónis pizza, régen volt már hogy ennyire durván ragyás lett volna az arcom (valószínűleg a hirtelen hormonváltozás ütközött így ki rajtam), aztán a 10. hét után egész jól mérséklődött, már csak olykor-olykor tűnik fel egy-egy patti.

Dús haj és erős körmök -  Több helyen is olvastam, hallottam, hogy a terhesség alatt kevésbé vagy egyáltalán nem hullik a nők haja viszont gyorsabban zsírosodik és körmeik nagyon erősek lesznek.
Jelentem ez majdnem 100%-osan beigazolódott, az amúgy is brutálisan dús hajam, szinte egyáltalán nem hullik ezáltal már baromi nehezen kezelhető (döntöttem, muszáj visszavágatnom a hátközépig érő hajam, mert egyre nehezebben tudok bánni vele), viszont nem vettem észre, hogy gyorsabban zsírosodna. Sőt eddig 3-4 naponta hajat kellett mosnom, vagy száraz sampont használtam két hajmosás között, addig most csak hetente kell mosnom, mert sokkal kevésbé zsírosodik. A körmeim esetében is szintén bevált az ígéret, hihetetlenül erősek lettek (megkockáztatom, hogy legalább annyira mintha lenne rajtuk egy zselés műköröm réteg).

Székrekedés - szintén olvastam, hogy a kismamák szervezte ügyel arra, hogy a babához minél több értékes anyag eljusson ezért székrekedés alakul ki így hosszabb ideig szívódhatnak fel a tápanyagok.
Erre számítottam is és sajnos be is jött. Amúgy is elég lusta az emésztésem, de ez most tényleg elintézte, hogy ne a wc-n induljon a reggel. Kezdetekben még reménykedtem, hogy természetes úton megoldhatom utifű maghéjjal a problémát, de ez most teljesen hatástalan volt kénytelen voltam lesétálni a patikába és valami ténylegesen működő megoldásért.

Hangulat ingadozás - sokaktól hallottam, hogy a terhességük első idejében extrém módon ingadozott a hangulatuk. Az egyik pillanatban minden előjel nélkül egyszer csak elkapta őket a sírás, majd néhány perc múlva nevetésben esetleg kacagásban törnek ki.
Ez egyáltalán nem jött be nálam. Semmiféle hangulat ingadozást nem tapasztaltam/tapasztaltunk (Krisztián nagy örömére). Az utóbbi néhány évben ugyan könnyebben bekönnyesedik a szemem egy-egy megható, szívszorító történeten, tudósításon vagy akár csak egy képen, de ez nem a terhességgel kezdődött.

Fáradtság - nagyon sokan szintén az első trimeszterben szenvednek "krónikus" álmosságtól, fáradtságtól. Ilyenkor bármennyit alszanak, pihennek, egyszerűen nem javul a helyzet, mintha soha véget nem érő kimerültség örvénybe kerültek volna.
Én sajnos csak a 8. hétig tudtam dolgozni, azóta veszélyeztetett kismamaként vagyok itthon táppénzen. Amíg dolgoztam rajtam is kijött a napközben állva is el tudnék aludni érzés. Amikor hazaértem a munkából indultam bevásárolni, megfőztem, takarítottam, de legszívesebben csak aludtam volna egész délután (ha már éjszaka nem tudtam és azóta is csak alig tudok).
Amióta kényszerű ágynyugalomra vagyok ítélve azóta már nincs rajtam ez a folyton csak aludnék érzés. Éjszaka mint említettem így is alig alszom, de nap nagy részében szintén feküdnöm kell (anyukám azt mondja, hogy használjam ki ezt az időszakot, mert még hosszú-hosszú évekig nem lesz részem hasonlóban). Így kialvatlan vagyok ugyan még mindig, mert napközben képtelen vagyok akár csak egy kicsit is aludni, de legalább a pihenésben nincs hiány.


Összefoglaló:
A már említett problémák miatt ugyan nem volt teljesen zavartalan ez a 13 hét, de elmondhatom, hogy az általános terhességi tünetek nagy része messzire elkerült, így sokszor nem csak a hematóma miatt aggódtam, de megkérdőjeleztem magamban, hogy egyáltalán babát várok e.
Ami viszont rögtön változást hozott még bármilyen tünet, jel, megérzés előtt azok a melleim voltak. Legalább 3 méretet nőtt a melltartó méretem (még nem tudom pontosan mert még nem jutottam el vásárolni) így a sport melltartóimat tudom csak hordani. Még szerencse, hogy ezek egyáltalán rám jönnek.
Ennek biztos a legtöbb nő nagyon örülne én annyira nem lettem elragadtatva, jól megvoltam a saját méretemmel.
Az étvágyam nem nőtt, de a diétát befejeztem, ez most nem a fogyókúra ideje. Viszont amilyen édesszájú voltam idáig most annyira nem érdekel az édesség. Étcsokiból (amit eddig bármikor tudtam volna enni) ebben a három hónapban egyetlen kockányit sem szopogattam el (Krisztián ennek kifejezetten örül, mert most ő ehet meg minden csokit a kamrából).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...