2012. október 30.

El perecelek - pizzás perec

Kivételes eset adódott, ma délután nem kellett semmit csinálnom itthon. Krisztián tegnap bevásárolt, főznöm csak holnap kell, ki van takarítva a lakás. Hirtelen nem is tudtam, hogy mit kezdjek ennyi szabadidővel, de aztán beugrott. Meglepem valamivel a ház urát, mire hazaér munkából. És mivel lehet az én páromat a legjobban lekenyerezni? Ha valami finom kerül az asztalra, ugyanis nála ténylegesen igaz a mondás, miszerint "Egy férfi szívéhez a hasán át vezet a legrövidebb út.".
Witchnél akadtam erre a perec receptre pár napja, tudtam, hogy el kell készítenem, épp csak egy picit változtattam a tészta receptjén, és a tölteléken, hogy megfeleljen a mi ízlésünknek.

Pizzás perec

Hozzávalók a tésztához:
- 45 dkg kenyérliszt (BL 80)
- 3 dkg friss élesztő
- 2,5 dl langyos tej
- 2 tk cukor
- 1 tk só
- 3 ek olivaolaj

Hozzávalók a töltelékhez:
- pizza szósz
- pizza mozzarella
-tejföl
-fokhagyma
-szalámi
- sonka
- egy kevés a házi salsából

A langyos tejben felfuttattam  a cukorral az élesztőt, és hozzáadtam a langyosra melegített többi hozzávalóhoz. Kellemesen rugalmas tésztát dagasztottam belőle, egy órára letakarva félretettem, amíg a duplájára dagadt.
Nem volt kedvem pizza szószt készíteni, így a bolti tubusost vettem, de meg is bántam, legközelebb nem spórolok az idővel, inkább magam készítem el.
A közben megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtottam és hosszában 6 csíkra vágtam. A csíkok közepét megkentem a szósszal, sonkát tettem rá, sajtot, és a kihagyhatatlan salsát (miután elfogyott a pizza krém, tejfölt kevertem ki áttört fokhagymával, sóval, borssal és ezzel a kencével húztam csíkot a tészta közepére). A szabadon hagyott oldalakat az ujjammal bevizeztem és a csíkokat a hosszabbik oldaluk felől feltekertem, az oldalukat, pedig jól lenyomkodtam. Sütőpapírral bélelt tepsiben perec alakúra igazgattam, a tetejét megkentem egy felvert tojással és megszórtam a maradék sajttal.
230°C-os sütőben hőlégkeverés-grill fokozaton kb. 25-30 perc alatt szép barnára sütöttem őket.





Hatalmas sikere volt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...