2013. június 7.

Bözsi szelet

Váratlanul szert tettünk egy jó nagy zacsi cseresznyére, na nem arra a hatalmas szemű, roppanós héjúra (ajándék lónak ne nézd a fogát), de így is nagyon örültünk ennek a szép kis pakknak. Gondolkoztam, gondolkoztam (na jó nem nagyzolok többet), mi is készüljön belőle: cseresznyés clafoutis,- crumble vagy - pite. Nem tudtam dönteni, aztán Krisztián egy pillanat alatt megoldotta a dilemmát, Bözsi szeletet akar. Ugyan ezt az édességet meggyből szoktuk készíteni, de most tökéletesen megteszi  hozzá a cserkó is. Így lett pénteki süti délután Krisztiánnak anyu receptje alapján (egy picit egészségesebbre alakítva).





Bözsi szelet

Hozzávalók:
5 db tojás
15 dkg vaj
38 dkg porcukor (ennyi cukor kész mérgezést okoz, úgyhogy én csak 15 dkg-ot tettem bele, a cseresznye úgy is édes)
1,5 csomag sütőpor (én 3 tk szódabikarbónával készítettem inkább)
38 dkg liszt (nálam 18 dkg zabpehelyliszt, és 20 dkg finomliszt)
1 dl tej
meggy (most kb. 80 dkg cseresznye került bele)

A cseresznyéket megmostam, szár, illetve magtalanítottam és félretettem, amíg a tésztát összeállítottam. A sütőt előmelegítettem 180°C-ra alsó-felső sütésen. A tojások sárgáját fehéredésig habosítottam a cukorral, majd óvatosan hozzácsorgattam az olvasztott vajat és a tejet. A tojásos részhez hozzászitáltam a szódabikarbónával elkevert lisztet és homogén masszává kevertem. A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem és óvatosan a tésztába forgattam.
Mivel el sem tudom mondani, hogy mennyire utálok mosogatni (és a beköltözéskor már nem volt pénzünk mosogatógépre, amiért azóta is fáj a szívem), ezért nem zsíroztam-liszteztem a kis zománcos tepsimet, hanem sütőpapírral béleltem ki, ebbe öntöttem a tésztát, így legalább nem olyan macera a tepsit elmosni a végén.
A cseresznyékre egy kis lisztet szitáltam (hogy ne süllyedjenek le a tészta aljára), és a tészta tetejére egyenletesen rászórtam. Betettem a sütőbe és 25 percig sütöttem míg szép aranybarna lett a teteje (tűpróba dönt, hogy biztosan jó e).
Miután kihűlt szeletekre vágtam és porcukorral meghintve kínálom Krisztiánnak, amikor hazaér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...