2013. június 30.

Csanaki csülök

Imádjuk a csülköt, bár nem éppen fogyókúrás, de még az ilyen kalóriadús ételek is lehetnek nagyon hasznosak és "egészségesek". Ezt legfőképpen azok érzik át akiknek fájtak már valaha az ízületeik. Én is  sajnos ide tartozom. Lehet rá szedni mindenféle glükozamin, kondroitin tartalmú csodaszert, de a leghatásosabb dolgok midig a természetből jönnek oda kell visszatérni. A kézenfekvő megoldás a kollagén ami testünk egyik építő eleme. Felel szemünk, bőrünk és ízületeink épségéért és kizárólag állatokban található meg. Tehát, ha kidobjuk a sült, főtt húsok bőrét, mondván úgy sokkal egészségesebb, akkor megvonjuk a szervezetünktől a kollagént.
Persze nem azért szoktunk csülköt készíteni, hogy egészségesebbek legyünk, de ha már valami jó kis magyaros ebédre vágyunk akkor gondoljunk arra, hogy a sült/főtt bőrt kidobni vétek, lakmározzunk jóízűen ízületeinkért (nők számára pedig különösen fontos: a szép, ránc nélküli, sima bőrért).




Csanaki csülök

Hozzávalók:
1 db sertés hátsó csülök
2 ek mustár
1 tk erős paprikakrém (Erős Pista vagy valami hasonló)
4 dundi gerezd fokhagyma

őrölt bors
majoranna
2-3 ek olaj
2 dl fehérbor

Recept innen

Először is a csülköt kicsontoztam, és 2-3 ujjnyi szeletekre vágtam. Az eredeti receptben nem szerepel olaj, de szerintem erre mindig szükség van a páchoz, ráadásul az alap hozzávalókkal nem lehetett teljesen bevonni a húst. Szóval összekevertem a mustárt, a paprikakrémet,  a zúzott fokhagymát, a fűszereket és az olajat. Egy tálban összeforgattam a pácot és a csülök szeleteket, letakartam és betettem a hűtőbe. Eredetileg egy éjszaka pihenés kell neki, de minél tovább pácolódik annál finomabb lesz.
Most két napot csücsült a csülök behűtve, amikor már úgy gondoltam, hogy eleget ismerkedett az ízekkel átöntöttem az egészet jénai tálba, a hús feléig felöntöttem borral, rátettem a tetőt és 160°C-on alsó-felső sütésen 3 órán át sütöttem, majd levettem a tetejét és 220°-on addig sütöttem amíg megpirult a bőre.
Mindössze ennyi az egész, nem is kell sokat bíbelődni vele, csak a dicséreteket begyűjteni az ebédnél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...