2013. május 22.

Meggyes-mákos rácsos pite

Most hogy vége a pihenésnek gyorsan vissza kell rázódnom a dolgos hétköznapokba. Ezzel az is együtt jár, hogy újra bevetem magam a konyhába és most én kényeztetem el Krisztiánt (miután Ő volt olyan tündéri, hogy megszervezte és megcsinálta Ferivel együtt a hétvégi pihenés helyett a bútorszerelést, takarítást, pakolást).
A kívánságlistája élén a gulyásleves állt, most viszont valami édeset kívánt mellé, úgyhogy olyat kerestünk , ami kellőképpen ínyére való. Ebből lett a meggyes-mákos rácsos pite szokás szerint kissé megreformálva (de nem is én lennék ha nem próbálnám meg legalább egy picit egészségesebbé tenni).





Meggyes-mákos rácsos pite

Hozzávalók:

Tésztához:
- 50 dkg liszt (nálam 30 dkg finomliszt, 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt)
- 25 dkg vaj (legközelebb kevesebbel készítem, 18 dkg is elég lett volna)
- 1 tojás sárgája
- 2 ek házi vaníliáscukor
- 1 dl tejföl
- csipet só
- 0,5 dl langyos tej
- 2 dkg élesztő
- 0,5 tk cukor

Töltelékhez:
- 25 dkg darált mák
- 20 dkg porcukor (ez nálam csak 15 dkg lett)
- 1 kk őrölt fahéj
- 0,5 kk őrölt szegfűszeg
- 1 citrom reszelt héja
- 1 dl tejföl
- 5 dkg mazsola
- 3 ek rum
- 40 dkg meggy (1 csomag fagyasztottat használtam)

A tészta hozávalóit egyszerűen összegyúrtam, nem futtattam fel az élesztőt sem, egyszerűen mindent egy rugalmas közepesen lágy tésztává gyúrtam össze. Két darabra vettem szét (egy nagyobbra és egy kisebbre) és fél órára félretettem kelni, amíg a töltelékkel és a levessel foglalkoztam.
A darált mákot, a cukorral, a fahéjjal, a szegfűszeggel és a reszelt citromhéjjal összekevertem. A mazsolát a rumba áztattam és 300 Watton 1 percig mikróztam, hogy megpuhuljanak az ijedt kis szőlőszemek. Végül a mákos keverékhez adtam a tejfölt és a mazsolát.
Lisztezett nyújtólapon kinyújtottam a nagyobbik tésztagombócot kb. 4 mm vastagra és belesimítottam a pite formába. Villával megszurkáltam az alját és rásimítottam a a mákos tölteléket, majd rászórtam a meggyet. A kisebbik tésztagombcot kerekre nyújtottam, akkor a átmérőjűre, mint a pités tálam és derelyevágóval egyforma széles csíkokra vágtam. A csíkokat egymás alatt-fölött átbújtatva a pitére tettem és hideg (előmelegítetlen) sütőbe tettem. Alsó-felső sütésre kapcsoltam a sütőt 180 °C-on és 40 perc alatt megsütöttem.
Krisztián szinte rögtön le is meózta, egyértelmű az ítélet a recept meg lesz tartva :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...