2013. október 28.

Almás-fahéjas sütőtöklé

Még mindig sütőtök, csak azért, mert imádom. Most, hogy elkészült belőle a csirkés egytálétel megmaradt fél tököm hámozva, felkockázva. Mi legyen belőle? Sütőtöklé, vagy turmix, vagy kompót, nem is tudom minek nevezzem. Régen a Hey-Ho-nak volt egy sütőtökös nektárja, amit nagyon szerettem, de mielőtt még a cég lehúzta volna a rolót, ezt az italt is kivonták a forgalomból. Azóta nem ittam sütőtöklevet, és bevallom hiányzott, ezért most megalkottam a saját verziómat.




Almás-fahéjas sütőtöklé

Hozzávalók:
0,5 sütőtök
4 db kisebb alma (nálam most idared)
1 rúd fahéj

A sütőtököt meghámoztam, felkockáztam, az almákat megmostam, kivágtam a magházukat és szintén kockáztam. Mindent beletettem egy közepes lábasba, felöntöttem annyi vízzel, amennyi épp csak ellepte és beledobtam 1 rúd fahéjat. Bekapcsoltam alatta a főzőlapot és 7-8 perc alatt megfőztem. Amikor elkészült (nagyon gyorsan megpuhul a sütőtök és az alma is) kivettem belőle a fahéjat és botmixerrel leturmixoltam ez egészet a főzővízzel együtt. Az elkészült levet kancsókba töltöttem (ebből a mennyiségből 3 liter lett) és hűtőbe tette, mert jéghidegen a legfinomabb.
Nekem elég édes lett így önmagában is, de akár egy kis steviával, xillitel, eritrittel vagy végső esetben cukorral lehet még édesíteni.
Bepróbálkoztam Krisztiánnál is, hátha ilyen formában lemegy a torkán a sütőtök, de most is kudarcba fulladt a kísérlet, remélem a következő próbálkozások nagyobb sikerrel járnak majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...