2013. október 3.

Bakonyi sertésragu

Amikor még Tatán laktunk Krisztián elég rendszeresen rendelgetett hol pizzát, hol hambit, hol pedig rendes főételt, ha éppen nem volt kedve ahhoz, amit a hűtőben talált. Aztán amikor átköltöztünk Tatabányára elkezdtek ritkulni ezek az alkalmak, jobban meg kellett fognunk a pénzt is és a mai napra mondhatom, hogy majdnem teljesen le is szokott róla, már csak kivételes alkalmakkor támad rendelhetnékje (és ez sem több évi max. 2 alkalomnál).
Egy alkalommal próba szerencse alapon bakonyi ragut rendelt magának, aztán amikor meghozta a futár és kinyitotta a dobozt szembesült vele, hogy: "ez basszus gombás".
Mert bizony Krisztián addig a pontig a gombát csak és kizárólag rántottan volt hajlandó betömni az arcába, de mivel éhes volt és ugye a hűtőben található választék nem volt ínyére való, ezért mégiscsak megette.
És ahogyan ez lenni szokott rájött, hogy a gomba nem csak rántott formában ehető, a bakonyi ragu nagyon is ízlik neki.
Innentől kezdve felkerült a menülistára ez az étel is kilépve a megszokásokból.


Recept innen


Bakonyi sertésragu

Hozzávalók:
50 dkg sertéscomb
35-40 dkg csiperkegomba
1 ek mangalicazsír
1 nagyobb fej vöröshagyma
1 ek csípős pirosarany
1 db nagyobb paradicsom
1,5 tk pirosparika
0,25 kk őrölt bors
0,5 doboz 450 g-os tejföl


A hagymát nagyon apró kockákra vágtam és a zsíron megdinszteltem. Amikor már üveges volt beletettem a felkockázott sertéscombot és kevergetve fehéredésig pirítottam. Lehúztam a lábost a főzőlapról, rászórtam a húsra a pirosparikát, hozzáadtam a pirosaranyat, a felkockázott paradicsomot, megszórtam az őrölt borssal és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Közepes hőmérsékleten letakarva addig főztem, amíg a hús megpuhult (ez min. 1,5 óra, mert Krisztián úgy szereti, ha szinte rágnia sem kell, rögtön szétesik a hús a szájában). Amikor a hús már puha volt hozzáadtam a sót, és a megpucolt, felszeletelt gombát, amivel még 15 percet főztem szintén letakarva. Végül hozzákevertem a tejfölt rottyantottam rajta egyet és már lehetett is tálalni egy kis nokedlivel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...