2013. december 27.

Egyben sült bébi pulyka vajon sült sárgarépával és diós, vajon pirított kelbimbóval

Mint már említettem Krisztián az idén megvétózta a sült kacsacombokat és újítást kért a karácsonyi menüben. Idén egyben sült pulyka került a karácsonyi asztalra, és hogy kompenzáljuk az ilyenkor elfogyasztott óriási mennyiségű süteményt, köretnek csak vajon sült, párolt zöldségeket készítettem hozzá.
A mi hentes Gyurinknál karácsony előtt egy héttel megrendeltem a pulykát, amit aranyvasárnap el is hoztam tőle.


Egyben sült bébi pulyka, vajon sült sárgarépával és diós, vajon párolt kelbimbóval

Hozzávalók:
1 db bébi pulyka (a miénk 3,8 kg-os volt)
1 db alma
1 szál sárgarépa
5 szál szárzeller
10 dkg vaj
2 ek méz
30 dkg sárgarépa (2 db közepes szál)
20 dkg kelbimbó
1 marék darált dió
őrölt szerecsendió
őrölt bors

10 dkg vaj

A pulykát amikor hazahoztam a piacról alaposan megmostam és a legnagyobb fazekamba raktam, fél liter vízbe 10 dkg sót tettem , és addig melegítettem amíg teljesen fel nem olvadt benne. A sós vizet a pulykára öntöttem, majd még annyi vizet öntöttem rá, hogy teljesen ellepje a madarunkat. Fóliával letakartam és betettem a hűtőbe 2 napra. 24-én reggel kivettem a hűtőből a fazékban csücsülő madarat, lecsöpögtettem, megvártam amíg szobahőmérsékletűre melegedett, alaposan besóztam, borsoztam kívül-belül, a bendőjét kitömtem almacikkekkel, sárgarépadarabokkal és a zellerszárakkal.
A pulyka lábait összekötöttem a szárnyait a teste mögé tűrtem, a legnagyobb tepsimbe fektettem és alá öntöttem 2 dl vizet. Letakartam alufóliával és 220°C-ra előmelegített sütőbe tettem, fél óra múlva visszavettem a hőmérsékletet 150°C-ra és így pároltam 6 órán át. Az idő leteltével levettem a pulykáról a fóliát, a 10 dkg vajat összemelegítettem 2 ek mézzel és ezzel a keverékkel kenegettem meg a madár bőrét (többször is), 220°C-ra állítottam a sütőt és fél óra alatt szép pirosra sütöttem. A sárgarépákat megpucoltam és hasábokra vágtam, a kelbimbót is megpucoltam. Fém szűrőben víz fölött mindegyiket kb 10 perc alatt előpároltam, de csak annyira, hogy haraphatóak maradjanak, ne vesszen el minden vitamin tartalmuk.
Ezután serpenyőben vajon megsütöttem 1-2 perc alatt sóval, borssal a sárgarépát. Végül a kelbimbót pirítottam át a vajon sóval, borssal, őrölt szerecsendióval és a dióval. Ezzel el is készült a karácsonyi ünnepi lakoma, bár a mennyiségéből ítélve még jó pár napig fogjuk enni (reggelinek is tökéletesen bevált a hajszál vékonyra szeletelt pulykamell, és még sünikének is ízlett kis darabokra vagdosva).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...